|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tycker inte att man skall hävda att Boxter ligger bättre på vägen än Z4 när den inte kan göra samma tider på bana. Subjektiva bedömingar intresserar mig inte, ej heller tidtagningar gjorda av olika tidningar/förare. M Roadster, Z4 och Boxter S gör samma tid runt Nürburgring. Boxter S tappar mot Z4 på Hockenheim. Men att M Roadstern och Z4 är lika snabba på en 8 min bana visar ju hur mycket bättre/effektivare väghållningen är. För motorn är det ju inte snack om... A |
|
|
Bör ju alltid lämna referens: www.track-challenge.com PS. tiden runt ringen var 8.32 |
|
|
Som sagt: Porsche är ju Porsche....och därför MÅSTE den ha bättre egenskaper än en BMW...........Dumheter! Jag valde själv mellan Boxster S och M roadster, och att valet blev BMW var dels lägre pris (visst man får igen de överskjutande pengarna på Porschen men du får ligga ute med mer pengar som du skulle kunna tjäna på att investera istället....) dels 70 hk mer, och 70 hk är inte lite ens i dessa divisioner. Dels att Porschen har en väldigt ful inredning i jämförelse (smaken är som baken). och framförallt: BMW´n kändes mkt råare att köra! /B Ps: 4 avgasrör är fler än 2....... ;-) |
|
|
Som ny frälst BMW åkare måste jag säga PORSCHE, kommer jag få skit för det?? =) Nej men seriöst allt beror på vad du vill använda den till: Ragga brudar, Porsche Manlig bil, BMW Kvalitet, Båda Rolig körupplevelse, Här är Porschen riktigt bra men BMW bättre. Nu undrar ni varför jag tycker att han ska köpa en Porsche när jag tycker BMW var en bättre bil totalt sett?? Jo en Porsche är alltid en Porsche och har man inte råd med båda så skulle jag välja Porsche det är något med Porsche som är svårt att förklara. Hälsningar Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
Martin84 |
Sådär jag.... det blev ju några svar. Lite spridda skurar om vad man ska välja, men det var rättså väntat. Jag gör nog bäst i att åka och provköra båda två och se vilken jag gillar bäst. men det lutar nog åt porschen... |
|
En provkörning måste ju vara det som är avgörande i detta fall. Båda bilarna i fråga är i hög klass när det gäller status/image, även om Porschen är ett snäpp vassare på den punkten. Sedan måste jag nog instämma med de flesta att en Z3 M ser bra mycket "argare" ut än vad en Boxster gör (men smaken är högst individuell). Lycka till! roadZter |
|
|
Maste efter lite tids tyst observation lagga mig i debatten. Haller medd Johan i det han sager, men samtidigt tycker jag du skall inkludera andrahandsvardet pa lite langre sikt. M roadsten har med storsta sannolikhet sett sitt prisras och kommer forhoppningsvis deprecieras som vilken annan BMW. Boxstern vantar sin efterfoljare snart med forbattrade vagegenskaper, teknik och inredning. Dessutom i Coupe version samt andra motorer, vilket kan gora att tidigare blir sedd som en lite "enklare" bil om ni ursaktar uttrycket. Tror inte Boxstern kommer se samma kultstatus som 911:an, vilekt kommer fa konsekvenser pa andrahandsvardet relativt sett, aven om en Porsche alltid ar en Porsche. Du har inte riktigt preciserat vad du ska ha bilen till, varfor det ar svart att tala for nagon av modellerna. Porschen ar alltid kul, men kom ihag att inte bara se till markets magi.. Tva valdigt fina bilar, sa lycka till i ditt val.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
H&M: funkar ganska bra att ragga brudar i en bmw åxå ^^ //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Ja du Martin 84.Får du en Boxter för samma pris torde valet vara klart.Vem som ligger bättre på vägen eller i diket avgör nog föraren.Diskusionen om bättre eller sämre fulare eller mindre ful ligger i betraktarens ögon.Vi skall nog lära oss att aktseptera alla våra sportbilar och dess ägare.I dom flest småstäder är det väldigt lite sportvagnar här måste vi hålla i hop mot svensson bilarna.(Jag är Anti Volvo freek) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.