|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Martin84 |
Hej! Nu börjar suget på att åka öppet till sommaren bli för svårt att stå emot. Jag har funderat på ovanstående bilar. Vad tycker ni? Vad talar för och emot resp. modell? Tack! /Martin |
|
Beror väl lite på vilken Boxster-modell du funderar på, finns motoralterntiv på 204 - 260 hk. roadZter |
|
|
m roadster ska i så fall jämföras med Boxster S. Jag hade valt den senare men det är nog ett par skribenter här som inte håller med mig. Ställ samma fråga på www.porsche.nu |
|
Martin84 |
jag tänkte m roadster mot den vanliga boxstern. Boxster s är ju dyrare.... |
|
Då har nog inte Boxstern mycket att säga till om, prestandamässigt, men det är klart, en Porsche är alltid en Porsche. Visst är Boxstern dyrare, framförallt i S-versionen men å andra sidan får du mer för den den dagen du säljer... |
|
|
Kolla upp försäkringspremien på Porschen om du inte redan gjort det. Sen borde du ha mer kräm än Cessnan, 220 HK? Annars säger tester att Boxtern ligger bättre på vägen än Z4 rodster, vilken i sin tur ligger bättre på vägen än Z3 rodster... Boxter S skulle nog bli min nästa bil om jag råkade ha 200 K över.... |
|
|
200 K ? Säg var jag hittar en Boxster S för det så slår jag till direkt ;-) En vanlig Boxster kostar för mig ungefär lika mycket som Volvon gör i försäkring. Gäller dock att hitta "rätt" försäkringsbolag. Trygg-Hansa o Länsförsäkringar är lämpligast när det gäller Boxster-försäkringar. Har för mig att de låg runt 12-13000/år helförsäkring, 25 år, Stockholm, körkort sen -96. |
|
|
... och 1500 mil/år. :) |
|
|
Vad är ditt mål med en ny bil. Vill du ha en snygg bil, lite mer ungdomlig med mycket krut under huven hade jag tagit en M Roadster, eller vill du ha en som bara glidarbil..isf är Porschen de rätta valet. Jag hade tagit en Porsche S, som förmodligen bli min nästa bil om de inte blir en Ferrari. De är också lite skillnad motormässigt, 220hk vs 321hk. ta dej en funderare och provkör vadera modell, då kanske du lättare kan bestämma dig! 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
| m roadster lungt..... | |
| glömde skriva varför....m roadstern e mycket snyggare enligt mig sen e den ganska trång att sitta i...stolarna är urkassa har tyvärr inte provat m roadstern...sen har väl m roadstern bättre väghållning än både z4 o z3 och även boxtern | |
| gjorde fel igen (skäms)det e boxtern som e trång | |
|
Finns som dom gillar trånga utrymmen också ;) 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
D-diddy |
Jag skulle LÄTT ta Boxstern, den snyggare, den är ovanligare, står sig bättre i pris, och framför allt. Den är en Porsche. inte en dussinbil som BMW. jag var och provkörde en -97 Boxster den gick som ett strykjärn på vägen och accade som aaaarg. Folket pekade när man åker förbi och jag vart såld. anledningen till att det inte vart affär för min del är brist på den AC i den aktuella och baksäte saknas ju helt. David. "The unattainable is invariably attractive" |
| D-didy: men det drällar ju av boxtrar. det är lika ovanlig som en volvo... visst finns det massor av z3 men inte så många M roadsters. | |
|
Det känns som om den här frågan har varit uppe tidigare... När jag handlade bil så föll valet på M roadster av den enkla anledningen att den är så jävla snygg! Boxter fanns även den med i funderingarna men den ser i mitt tycke inte lika bra ut som M roadstern. Nu har jag haft bilen i två år och det är ett val som jag inte har ångrat. Det som talar för Boxtern är som redan nämnts kvalité och andrahandsvärde men det är inget som jag personligen kan gå i borgen för eftersom jag aldrig har ägt en boxter, så vad gäller kvalitetsfågan på boxtern så skulle det kunna vara en myt, Porsche är ju trots allt ett ganska mytomspunnet märke. /Hans |
|
|
Z3c 4 ever - "Det dräller ju av boxtrar". Njae... Visst kan man säga att M Roadster är en sällsynt syn på svenska vägar men hur stor andel av svenska folket ser skillnad på en Z3 1,8 och en M Roadster ? Troligen lika många som utan problem kan förväxla en boxster med en 911 Cab... |
|
|
Martin: Jag tycker att du ska välja en M Roadster. Utan att ha provat Boxter så vågar jag påstå att det är en mycket roligare bil. Förmodligen ovanligare också ifall det nu skulle ha någon betydelse. Personligen tycker jag att M Roadster är bra mycket snyggare också, men det är ju en smaksak. En fördel med Boxtern är att om man byter framlyktorna så kan man få alla att tro att man backar i 120km/h ;) /Andreas |
|
D-diddy |
Inte dräller det av Boxsters i Örebro i alla fall :D David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Jag säger som en av reportrarna i Top Gear: "The only reason to buy a Boxster is because you can't afford a 911" ;) Ta nu inte detta alltför allvarligt, Boxster är en oerhört fin och kompetent vägvagn. Jag har kört både Boxster och Boxster S i kon- och slalombana på Arlanda, båda gick som tåget! /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Tyvärr kan man inte köpa en beg Boxter S till lika lågt pris som beg M Rodster.Annars valde jag nog tyvärr Boxtern.Man knappast hitta någon annan öppen bil som kan mäta sej prismässigt med en Rodster med någon av sexora inte bara M.Hamnar man på 400 tusen för en beg. finns ett antal att välja på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.