|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Kallavfettning kan du ta, efter du pillat bort själva pricken med nageln, så kommer ju det svarta fläcken/pricken va kvar, ta då kallavfettning på bilen när den torr... efter det köper du rubbing, inte vax. Sedan polerar du bort skiten! Efter det lägger du på vaxet. Jag lovar att det blir skitbra sen! | |
|
Jag har gjort ett test av olika tjärlösare/borttagare på Stackens Bilvård. Tyvärr kräver artiklarna/testerna inloggning, men medlemsskapet är gratis. Stackens bilvård:Länk Artikeln: Länk |
|
|
"Avfettning 123" billigt och bra. Spraya på, vänta några minuter, känn med fingret om tjäran "rinner" ut, skölj av rikligt med vatten, gärna högtryck. Tvätta med schampo ... Experimentera ej med diverse lösningsmedel. Eller?! Sword 5231T |
|
|
Diesel tar bort all skit.. mvh Per |
|
|
Tvättar alltid mina bilar så här en gång var 3:e månad! Kallavfettning på TORR bil, Låter det suga i sig ca 10-15 min, snåla inte med det runt front och hjulhus! Då ser ni att "prickarna" rinner iväg! Av med det med högtrycket! Sedan vanlig avfettning, låter det verka i ca 5 min... Spruta bort det med högtrycken oxo! Fram med bil schampot och svampen, tvätta bilen systematiskt och använd rikligt med Schampo/vatten i svampen, och skölj av svampen OFTA så att gruseller dylikt hamnar mellan svamp/Lack... repar annars... Sedan tar jag en vattenslang och spolar av bilen noggrant inne i hjul hus och vid lister och övriga bilen! Gör man det var 3:e månad så känns det som om man knappt behöver röra bilen med lackskydds produkter! Det är MIN rekommendation! Snabbt enkelt och skinande rent! |
|
| Sonax Bilpolish tar bort alt möjligt man kan tänkas ha på sin bil=) det är mitt tips! godnatt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.