AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.349

Lackerare i Luleå/Piteå

Anchorless
Jag har precis införskaffat en 325iA -91 som är i behov av rostlagning och därefter lackning på bakskärmen. Har även funderat på att låta nedlacka bilen då jag är ganska grön på sådant själv. Är det någon som har några goda/dåliga erfarenheter av lackerare i fyrkantenområdet? Tacksam för svar.
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Luleå Lackcenter (Före detta Burnis eller nåt liknande) ute vid torpslingan i Luleå skall du undvika. Jag lackade min förra BMW där (Firman hade samarbete med BMW återförsäljare då), mkt
dålig erfarenhet. När jag klagade så tyckte Englunds att detta var en av de bättre jobbet dom gjort, vilket talar för sig själv. Grundlack innanför dörrar, dåligt maskerat på backspeglar mm, "sträv" lack på bakskärm.

Jag orkade dock inte bråka eftersom jag behövde bilen, hade ej hytbilstillägg på försäkringen.
Anchorless
Aj då, det var trist att höra. När det däremot gäller bra lackerare hörde jag något om att V/T Lack (eller vad dom nu heter) i Gammelstan ska vara bra, vet du eller någon annan någonting om dom?
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Är det dom som finns brevid gammelstads bil? Jo dom har jag hört bra saker om, har dock ingen erfarenhet. Dom vet nog inte vad kvitto är på det stället =). Men det är positivt.
Anchorless
Bananen: Har du lackat hela din bil eller bara delar av den? Om bara delar, har du märkt av några nyansskillnader? Och vad du nu lackade, vad fick du betala?
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
om ni nu är nöjda med TF är det kanske inte så smart att yppa att dom inte ger kvitto? det är många som läser på detta forum!!!
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
dr stein: tyvärr är det englunds i ett nötskal. otrevliga, okunniga och riktiga översittare för att inte tala om deras vd... :(
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
Läs va dr stein skriver en gång till. skall väl inte sitta och försvara englunds.men du tror inte att dom menade att dom inte heller gillade firman eller????
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
åk till F/T lackcenter ute i gammelstad, ligger efter vägen där du har stålsmide,westboms mm.
Prata med marcus, de har alla jobb åt bmw och är inte alt för dyr och väldigt bra på att lack, kännar han lite så nog kan du säkert få ett bra pris

Joakim E
mo
131
mo_tattoo
530d touring -09
jonssons billackering i piteå gör alltid perfekta lackeringsjobb.
var på praktik där ett halvår för länge sen och såg inte en dålig lackering...
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Måntro vad det kan kosta att lacka om två dörrar? en behöver väldigt lite underarbete? Ska nog höra med FT i gammelstad

//Simon
Gr
9
Grovsnus
325i -01
Har precis haft inne bilen en sväng på rep/omlackning hos Englunds. Resultatet var sådär, på två skador lyckades jag hitta typ tio saker att anmärka på. Underarbetet var dåligt så utseendet var skrovligt, skarvar på klarlacken, bubblor mm
Sen skulle en dörr bytas och då satte dem dit en begagnad med repor och bucklor på.
Hursomhelst har bemötandet varit schysst (hittills ta-i-trä), så när de fick backning på jobbet var det inget tjafs utan bara pang på! Få se hur jobbet blir andra rundan, kan ju inte bli precis billigt att göra exakt samma sak om igen. Är det någon som vet vilken lackfirma som Englunds anlitar nuförtiden?

Grejen är väl som vanligt att allt ska gå snabbt o att folk måste stressa på jobbet, kan ju vara värt att anlita firmor som har lite mindre att göra bara därför.

Grovsnus
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Den erfarenhet jag har av Englunds är dålig, de fick göra om min dörr också (hade inbrott) pga. dålig lackering. Och att dörren var allmänt dåligt fixad. Nu är det Okej, men färgen skillnaden är rätt så stor, helt värdelöst.

//Simon
ke
71
kes0
318 E30 -88
S60 -06
Kan rekommendera Lackhuset i gammelstan. De lackerade om tjejens front och huv med ett godkänt resultat.

Blev lite nyansskillnad men det får man räkna med på en gammal bil: Länk
nån som vet vilka englunds anlitar nuförtiden?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Dom har ju tydligen anlitat FT i gammelstan, kanske dem gör fortfarande. Men har man IF som försäkringsbolag och går via Englunds så får man lackeraren på Banvägen, som i mitt fall gjorde ett helt värdelöst jobb. Har dessutom hört att dem har sämst rykte i stan, rekommenderas EJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.