|
|
|
|---|---|
|
BMW 328i (4-dörrars) -97 Cosmossvart ACC El fram Armstöd bak Nya blinkers fram Nytt batteri Ny besiktad Ny Skattad Vinterdäck + 16 tum Original Sommar fälg med bra däck Inspektion I nyligen gjord 11 000 Mil Mycket Bra Strereo Import 2002 Servicebok finns, men ej ifylld En Kompis köpte den för 95 000 kr från Bilfirma Han ska flytta utomlands och vilja sälja den. Vad är bra pris? | |
|
Hej! Gjorde en snabb sökning på bytbil och hittade bland annat en 328 coupe -97 med 10900 mil på mätare. Importerad -98. Full servicebok, rejält med utrustning inkl. skinn. Begärt pris 99 000:- Säljs av Carblaze i Borås. Ser fin ut på bilderna. Med tanke på att den bilen du beskriver är en sedan med tytterst tveksam historik (inga stämplar) borde den värderas långt under bilen jag beskriver ovan. MVH Jonas |
|
|
En 328 från 97 utan SCHiin med endast 11000mil(skumt lågt tycker jag) med historik kostar normalt sett 70-80KSEK(obs slutpris, ej annonserat pris). Frågan är hur mycket avsaknad av servicebok drar ned, kanske 5-10KSEK? Skulle tro att slutpris på denna bli 65-70KSEK mao, avsaknad av det för många helt oumbärliga SCHinnet och avsaknad av servicebok drar ned priset. Dessutom finns t ex farthållare som är mycket användbart i Sverige. Vad tycker ni andra om priset? /Simon |
|
|
Jag tror att den som köper den för 65 gör en MYCKET bra affär!Skulle nog vilja påstå att bilen lär gå för 75 iaf trots ej (komplett??) ifylld servicebok!Sen är inte jag så säker på att just skinn är sååååå jätteviktigt för alla,däremot är en fungerande ACC dessto viktigare.... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Jag håller nog med Simon här. Gav i somras 80 för en sv-såld cosmossvart sedan, ACC komf-paket (farthållare, fällbartbaksäte, larm mm) utan laijjdoorrr/SCHiin, 17'' BMW original fälg 12000mil. Min bil är fullservad på aukt BMW verkstad med s-bok och fullständig historik. Jag tycker ett lämpligt slutpris bör ligga runt 70 idag för ett väldokumenterat ex och runt 60 för en utan s-bok med tvivelaktig historik. Mätarfifflade lik går att köpa riktigt billigt i vårt södra grannland (och även i sverige numera tyvärr). Men jag har ju fått påhopp av vissa här för att jag brukar värdera 328:orna för lågt så man kanske skall ta mitt förslag med en nypa salt ;) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.