|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| BMW 850 csi tillsammans med M635 csi och E30 M3 Sports Evolution är mina absoluta favoriter bland BMW:ar. En av dessa modeller skall införskaffas som samlarobjekt inom en överskådlig framtid. | |
|
Kalle; Man kanske kan få BMW att släppa in en liten "representation" från Autopower.se? Dessa kan smygfotografera och dokumentera varje liten detalj och sedan delge åt övriga medlemmar :) Hmm, det måste ju gå att ta sig in där på nåt sätt... bjoerck; En väldigt intressant tanke. Är själv sugen på att göra detsamma fast med en Alpina B7 Turbo Coupé, när jag har ett stort garage och lite pengar över på kontot vill säga. Denna skulle helt klart platsa som samlarobjekt: Länk Var förresten och beundrade 645:an på BMW Solna på förmiddagen. Det är ett framtida samlarobjekt kan jag lova, åtminstone i M- eller Alpina-modell. Vilka former!! Jens |
|
|
Någon som vet vilka andra rariteter står på det där museumet? Mvh Leo |
|
|
Jens: Man kanske ska bli plogbillare ;) Jag förstod också att konstruktionerna skiljer sig åt mellan E60 och E31 däremot tyckte jag att det var ett sammanträffande att båda har/hade uppgiven effekt på 550 Hk. Det är ingen som vet om någon högt uppsatt chef har en vacker dotter som man kan uppvakta (vad gör man inte för att komma in dit ;)) M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Hon behöver inte vara vacker om hon släpper in mig i hangaren!! :)) /Andreas |
|
|
Det måste vara en dröm att få se allt som finns där inne. Wolv: Vad tänkte du på nu? ;) |
|
|
Vi har inom sydsektionen av BMWCS diskuterat löst om att anordna en gruppresa eller liknande ned till München, och då bland annat försöka ordna ett studiebesök på Mobile Tradition (hangaren). Detta är än så länge väldigt lösa planer, och lär inte bli av i år (såvida ingen har planerat något). Om jag inte missminner mig så är fotografering inne på Mobile Tradition strängeligen förbjudet, tyvärr :-/ Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Kalle Hansen: Om Ni ska ner till Muchen borde Ni passa på att besöka fabriken(Regensburg) ett minne jag aldrig kommer att glömma. Där är det mera än strängt förbjudet med Cam där är MKT strängt förbjudet. |
|
| Denna bil i norra Sthlm är faktiskt reggad i bilregistret som en M8 av någon outgrundlig anledning; Länk | |
| MrMarsupilami: Underbart vacker bil Du länkade till. Älskar den blå lacken tillsammans med den ljusa läderklädseln. Oerhört smakfullt och passande på den bländade linjesköna E24-modellen. | |
|
Kane; Alla 850 CSi är reggade som "M8" av någon anledning. bjoerck; Visst är den fin! Den blåa färgen med den ljusa inredningen är klockren även om min absoluta drömfärg på den här bilen är mörkgrön med guldstripes. Hade en sån bil i Supertrumf när jag var liten grabb :) Det är ju heller ingen nackdel att man kan åka ifrån de flesta moderna sportbilar med den... Jens |
|
|
Kane: Vad jag kan se i bilregistret så är den reggad som en 850csi med 280kw motorstyrka. Alltså en helt vanlig 850csi. BMW´s VIN säger följande: Chassis number CC00810 Vehicle code EG91 Series E31 Model 850CSi Body type coupe Catalog model ECE Production date 1994 / 02 Engine S70 Transmission Manual Steering Left Catalyzer YES Additional Information for Vehicle code EG91 Production FROM : 1992/10/01 TO : 1996/12/31 Engine S70 B56 Engine Oil 7.50 Liter Transmission Manual Transmission Model S6S 560G ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
J.Dredd: Jag har fått utdrag från bilregistret/Vägverket där den är med och den står som M8/E. MrMars...: Nä, alla andra jag sett i bilregistret har varit reggade som 850csi. |
|
|
Låter mycket märkligt att Vägverket skulle ha olika uppgifter på samma bil. Jag kollar på Länk Är ju samma data som man får om man begär fax på uppgifterna (förutom att man får ägare, tidigare ägare mm på faxet) Nått som man definitivt kan lita på är BMW's VIN. Den ljuger inte. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Har precis fått fax från vägverket. Där står det också 850csi. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Kane; Ok, jag gick bara efter e31.de där det står att 850CSi är reggad som "M8/E": Länk Det kanske är lite olika från bil till bil då även om det verkar konstigt. Jens |
|
|
Jesper: Jag var nu in på Vägverkets hemsida och knappade in regnumret. Fortfarande svarar den M8/E..... Jag skickar dig ett mail med regnumret för att se om vi pratar om samma bil. |
|
|
Så hör är det: 850 CSi heter BÅDE M8/E och 850 CSi. Jag frågade vv varför, å de svarde att det mer eller minde var slarv, även om det är samma milmodell. Jag är glad att min heter 850 CSi, pga att jag kan få lägre försäkring: En del försäkringsbolag försäkrar ej M-modeller... Som sagt hoppas inte bmw skrotar M8:an, tänk att den står där i mörkret bakom kartonger, säkert med platta däck, och ett stort lager svart damm över sig... Fy vad lockande att få se. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.