AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.128

Skall man avstå M3 3,2 pga Vanos?

storken25
Eller är det bara upphosat ang Vanos av mod RR?
Skall man avstå om den ej är bytt trotts att den fung nu?
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
sök inlägg, det finns nog lika många åsikter om det där som det finns M3 3,2-ägare..

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Grubbe
Det är inte utan att man får vanos-nojjan när man söker på detta forum. Fy faen! =(

Jag tänker att det spelar fan ingen roll så länge man har kvar ett tag på maskinskadeförsäkringen. Då gör det inget om skiten skulle pajja, man får den utbytt till en rimlig peng iaf.

Om man sen särskådar inläggen som görs här om Vanosproblemet så verkar det som att 95% görs utav folk som inte har ägt bilen i fråga utan dom har oftast hört utav någon polare eller på ett forum på Internet.

Men visst.. jag håller med dig. Jag har också vanos-nojjan.
ma
118
mak
bmw 530ia
jag säger så här.du kan kanske bli 25.00-30.000kr fattigare.sök inlägg
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Vanosen behöver inte bli en dyr historia om man bara får tag i någon som kan renovera den. Anledningen till att det är så dyrt är att Bmw bytar ut hela enheten istället för o ta reda på vad som är fel med den, tex trasig magnetventil eller ett drev som inte funkar. Av alla här på forumet som har haft problem med sina vanosar så verkar det inte vara nån som total havererat sin vanos med motorras som följd. En stor bov i dramat är ju att vanosen ger ifrån sig ett litet knorrande ljud melllan 1000-1700 rpm o detta är ju endast ett skönhetsfel som ganska enkelt kan åtgärdas med ett byte av några brickor i vanos dreven (Växellåda) Jag har själv fått min vanos utbytt till en sachs från RR pga av att den knorrade o ej för att den inte fungerade. Men det visar sig att Sachs vanosen oxå kan knorra men dock ej lika mycket. Så det verkar som om den här vanos hysterin som finns är grundat på att dom knorrar o inte att dom har havererat med motorras som följd. Så om det är någon som rasat sin vanos så skriv gärna ett inlägg under.
Tycker absolut inte att du ska avstå från att köpa en 3.2:a pga allt vanos snack. Bara o tuta o köra o se glad ut! :)

1BJÖRN
Länk
Länk
Varför ge upp 3,2:an för vanos bekymmer? S54 motorn i nuvarande M3:an har statistiskt sett fler allvarliga fel än 3,2:an..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Självklart ska du inte avstå från köp. ///M-bilarna är ju underbara bilar vilken man än väljer och som du kanske förstått vid det här laget är vanosproblemen på 3,2`an ganska överdramatiserade.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Som vi har poängterat många gånger förrut: INGEN på detta forum (som gett sig tillkänna iaf) har råkat ut för haveri pga vanosen, och det är många som åker med just 3.2:an.

/B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.