|
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla 7-serie åkare!! Jag har fått ett problem. Min servo olja försvinner någonstans! Jag misstänker att det är vid pumpen men jag vet ej! Det rinner i framkant på oljetråget. Det syns inget när man står på tomgång. Någon som har varit med om det innan eller vet om det kan vara någon annanstans det läcker ut? Mvh Danne! Saab,volvo ja dom ser man bara i backspegelen!!! | |
|
Det är väldigt vanligt att det läcker från pumpen, eller slangarna runt pumpen. Prova att avfetta och göra riktigt rent för att sedan låta bilen gå en stund och konstatera var det läcker... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tackar för det Jeppe! det är bara att börja forska! Mvh Danne Saab,volvo ja dom ser man bara i backspegelen!!! |
|
|
Ställ upp motorn på en 2500 varv och ryck och slit och rucka på alla slangar som du tror att servoljan färdas igenom , då brukar man lätt hitta läckan. de där slangarna läcker som sagt ofta då de börjar bli riktigt gamla. Tänk på att oljan helst inte skall upphettas för mycket då den är mycket brandfarlig ! |
|
|
Tackar för det wadel. Tack för att detta forum finns. Det kan rädda många onödiga kronor man måste lägga ut annars! Mvh Danne Saab,volvo ja dom ser man bara i backspegelen!!! |
|
|
En liten fundering... Har du nivåreglering? Vet inte hur det är på E32:an men på E38 är det samma olja till servo och nivåreglering och dämparna brukar kunna läcka efter ett antal år/mil... Såg iof att det var olja i framkant på motorn men det kan vara värt att kolla. // Henke Bleifuss |
|
| det är samma oljesystem till både servo och nivåreglering på e32 också. | |
|
Nej det är inte nivåreglering! Men tack ändå Henke!! Mvh Danne Saab,volvo ja dom ser man bara i backspegelen!!! |
|
|
Skulle också kunna vara samma fenomen som på E34... 4st slangklämmor (två paralella rör från servo olje behållaren) bakom vänster fram lyckta, innanför ljusnivåregleringsmotorn. Riktigt skit att byta men problemet är i alla fall att BMW använder slangklämmor som man "klämmer" ihop i stället för skruvar. Dessa sitter alltid för löst!!! Där läcker det garanterat om du inte bytt dessa. Värt att kolla. Lycka till, Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.