AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.206

storlek på tryckrör?

PW
191
PWM3
M3 -94
///Magic by Holset and DTA P8PRO
finns det för några för/nackdelar med att bygga tryckrören större än vad anslutningarna på intercolern är? jag hade tänkt bygga med samma innerdiameter, eller ska man ha lite större efter ic:en??

i´m not driving too fast...
...i´m just flying too low!
PW
191
PWM3
M3 -94
Hallå!
Ingen som har något tips eller idé, finns ju en del turbokonverteringar på forumet!

Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Använd inte för stora tryckrör för då kan responsen bli lidande eftersom grova rör fungerar som accumulator om först måste fyllas med luft. Att ha grovre diameter på tryckrören är spjällets diameter är het onödigt.

Länk <---- Mitt BiTurbo Projekt

-Hellre gammal å rapp än ny å slapp-
PW
191
PWM3
M3 -94
så långt är jagt med! men jag har 6 spjäll! ska jag då gå på ic anslutningarnas diameter! Tycker det verkar onödigt att ha större rör än vad den minsta diametern är!

Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Jag skulle inte ha grövre rör än IC:n. Det är ju liksom ingen mening...

-Hellre gammal å rapp än ny å slapp-
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Det har inte alls med hur stort ett hål till icn har. En förminskning vid icn gör inte så mycket bara resten flödar frit turbo trycket är det samma vid spjället ändå (om du har uttaget för wg där.) Har du för stora tryckrör kan det lagga lite dvs sämre respons. för små rör turbon jobbar mer och belasta turbons tätningar mer. Siktar du på 500hk kan du köra med 3" Annars blir nog 2.5" klockrent. Vill du ha info om ämnet så kan du låna en bok om pneumatik.
PW
191
PWM3
M3 -94
okej! tackar och bugar :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.