AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
382

Synpunkter på 750 köp

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har hittat följande objekt : Länk
Lite små skavanker i lacken bla. på huv och front. I övrigt relativt bra skick (synligt). Fram däcken slut samt ca 3mm kvar bak (20"). Vissa punkter saknas i check controll display. Skinn även på panel och dörr sidor. Bensinvärmare med fjärrkontroll (standard ?)Import. 98 med 2 sv. ägare. Service bok fylld tom. 13700 mil. Vad bör man ge om det övriga är ok ?

Hejsan,

det verkar finnas drygt 4000 odokumenterade mil....kan blir svårt att sälja sedan skulle jag tro...dessutom om bara några tusen mil står det 20 000 mil på mätaren...tyvärr skrämmer det bort många.....annars verkar priset ganska rätt...prutläge pga oifylld Servicebok och lackskador...

Simon
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Bra pris på bilen... skulle kunna tänka mig köpa likadan.

Tänk dock på att dessa däck, 20" är dyyra och köpa in.

/Edvard
BMW CS # 4503
intemartin
tycker den verkar bra. man får ju inte finare bil för pengarna än en 750

martin_750
PJ: 750:an är en fin bil, lär vara bland det bästa man kan åka...men tänk på att det kostar. Framför allt på en bil som har tveksam dokumentering. Servicen blir viktigare ju äldre bilen är.

Mitt tips är att först M-testa bilen och se vad de säger. Om du vill ha den så kan du nog pruta friskt!

Lycka till!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bensinvärmare var tillbehör. Välutrustat exemplar. Underbar landsvägskryssare. Skulle rekommendera att man låter en BMW verkstad eller M göra ett test av bilen, då ser du vad den har för eventuella skavanker under skalet. Kan vara väl värda pengar med tanke på repkostnaderna på E38. Kolla karossskarvar och svetsfogar efter ojämnheter som tyder på omlackering. Kan vara väl värda pengar med tanke på repkostnaderna på E38.

E38 740iA 27.000mil med repkostnad(ex service) under 1kr/ mil.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Var och testa den idag hos en BMW mek. Han hittade ganska snabbt rep. till en kostnad av 39500:-. Dock inget med motor eller drivlina att göra. Det mesta satt i fram och bakvagns delar som var i behov av byte. Dessutom hade både klima och OBC displayen havererat. Nya 245/40-20" däck var tydligen inte heller helt gratis (blankslitna i fram). Men i övrigt var allt ok. Milen stämde i den sk. andra lagrings enheten (LKM). Däremot var den utbytt V41-1999 vilket ägaren får försöka att förklara samt styrka. Ja lade ett bud så vi får väl se.
Låter som en dyr affär med den bilen...ca 40' i reparationer direkt....?

Simon
PJ: Många varningsklockor ringer tycker jag...

Reparationer för 40' samt utbytt LKM-enhet...skumt. En kvalificerad gissning har bilen gått betydligt mer. I Tyskland är det inte ovanligt att en bil som 750 kan ha rullat 8000-10000 mil/år.

Jag skulle nog satsat på ett annat exemplar istället, eller varför inte kolla på mobile.de. Kan ju vara värt att satsa lite mer pengar på en mer väldokumenterad bil. Lär även bli lättare att sälja så småningom.

Håller med Stoffe,

det måste finnas bättre alternativ till den 750:n. Det är konstigt att man köper en sådan och vasköter den så. De flesta e38or jag har sett har varit i väldit bra skick....kollade dock på ett riktigt lik en gång som hade knappt en fungerande digitalpanel, sne askkopp(hur gör dom), lite rost och en massa skumt...naturligtvis saknades serviceboken med....

Min kompis som letade efter en e38 hittade sedan en i väldigt bra skick till ungefär samma pengar som "liket"...min åsikt är att det lönar sig att leta efter rätt exemplar...dock kan rätt exemplar vara det första!!!

Simon
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tack för alla tips !
Budet ligger ! Men de har bara hört av sig för att erbjuda att laga allt utom displayer och därmed inte pruta ett öre. Jag står på mig. Vill de att den skall stå där ytterligare ett halvt år så gärna för mig. Viker mig inte.
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Tjena PJ !
Nya däck till bilen går väl på 12-15000:-, :)
Märkliga människor som inte servar en sådan bil inom 4000 MIL ??
Men kan du själv byta lite bussningar,stag o slitdelar så kommer du mycket billigare undan än fantasireparationen på 40000:-.
Räkna högt kanske med 10000:- för AC:n,men det kan ju vara en grej som går att fixa för 2-3000:-
Missbjud han typ 110000:- för bilen som den står.
Kan du inte själv göra vid bilen så ska du nog hoppa över köpet,men annars kan det nog bli glidarbil av den oxå så småning om.

A.T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.