|
|
|
|---|---|
|
Vart i ratten kommer gnisslet ifrån?. Har just bytt från orginal ratten till en m-ratt men det gnisslar fortfarande.. så antar att det är nånstans längre in som måste smörjas upp.. nån som har några tips?. Även förar stolen "knorrar" och "knirkar" som fan när man sitter ner.. Hur får man bort det missljudet bäst? +++++ beggz +++++ | |
TobbeBMW |
Det gnisslar lite i min också, tror att det är nånting inne vid rattstången som måste smörjas upp, verkar som det kommer innifrån panelen. |
|
Ingen som har något/några förslag? :(. +++++ beggz +++++ |
|
|
Kan du inte spraya lite smörjmedel och låta det rinna ner längs rattstången.Bara ett förslag hoppas det kan hjälpa dig. Bmw 4 ever and ever.... |
|
| Min stol knarrar också lite... bilen är ju trots allt 13 år så man kan kanske förstå de... men kan man smörja eller är de förslitning helt enkelt? | |
| Gnissel i stolarna är den tyska kvalitén. Det hade jag i en fabriksny e36:a. BMW helt ointresserad av att laga det på garantin. | |
| Gnisslande/Knirkande förarstolar har jag haft på tidigare bilar. I samtliga fall kunde det åtgärdas genom att montera loss stolen och smörja leder o d i stolsjusteringsmekanismen. Se till att använda ett smörjmedel som stannar kvar länge. Kedjespray för MC fungerade bra. | |
|
Ok, det ska vi prova :). +++++ beggz +++++ |
|
| På min gamla E36:a fick jag bort gnisslandet i stolen genom att i vredesmod slita bort två plastflärpar under stolen. Dessa sitter i bakkant på stolen och dess funktion har jag ingen aning om men stolen funkade lika bra utan dem. | |
|
haha.. det får bli min reserv lösning bjoerck :>.. försöker smörja upp dom i första hand +++++ beggz +++++ |
|
| Gneket i ratten har något med airbagen att göra sa man på BMW till mig. Jag har likadant och hade även så på min förra 535a med airbag. Knarrandet i stolarna är förbannat irriterande. | |
|
Glömde tillägga : Låter på ett ungefär som gummi som ligger och skaver mot en våt yta. Se även tråden som jag skapade tidigare angående rattljudet : Länk |
|
|
Då har du något annat problem, för jag har ingen airbag :l. Mitt låter mer metalliskt.. +++++ beggz +++++ |
|
M3-Mackan |
Ta någon 5-56 eller något liknande och använd det lilla "röret" som följer med, spraya så in åt h-vete mellan ratten och plasten runtomkring så försvinner knarrandet -Mackan- |
| Om det är som på andra bilar, så kan rattljudet vara från ett fjäderbelastat stift, till tutan från ratten, som löper mot en kontaktyta på rattstången. Borde försvinna med lite smörjning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.