|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta mätar panel. o måste visst bort med ratten, o jag har Airbag. Räcker det att man tar bort alla kablar från batteriet? eller skam an tänka på något mer? | |
|
Det ska räcka med att lossa ena polen från batteriet. En airbag ska inte kunna utlösa utan ström kopplad. Så gör vi på jobbet när vi demonterar airbags iaf. Däremot hur man sedan sätter tillbaka ratten och bibehåller funktionen vet jag inte. Har personligen aldrig lossat en airbagratt eller knappt sett någon urplockad heller för den delen... /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
Tjena du behöver inte ta bort batterikabeln om du inet är väldigt osäker .Men för att inte få felmeddelande i datorn så får du absolut inte slå på tändningen med ratten borta. mvh frippe |
|
|
Låt batteriet var urkopplat minst en halvtimma, innan du rör ratten. Det är inte säkert att du behöver lossa ratten, om du drar ut den så långt det går lär det gå att få loss huset ändå med lite trixande. Ett annat knep att ta till som fungerade på min E32 (med airbag, men utan ställbar ratt) var att dela på instrumentet på plats. Man får då försöka vända runt det så att man kommer åt att lossa skruvarna på baksida och därefter kan man ta ut skyddsglaset följt av mätardelen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
OKej många delade medningar. Anledingen är att jag får inte min mätar inställning att funka. När det blir varmt så ser man ej ad det står. Kanske beror ¨på något annat. vad vet jag. Men jag vet inte om dom gnäller på mätar inställningen på besiktningen man ser inte hur långt bilen har rullat. |
|
|
Berätta gärna om du lyckas lösa det. Många här (inkl mig) har probelm med att segmenten kommer och går som de vill. Gäller E34 med digital vägmätare utan checkkontroll (nyare 518i, 520i samt diesel) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har ju en helt ny kontroll panel ligger... Dom på BMW tror att det är panelen som är dålig. Bara för att dom tror är för att jga lämna ej in bilen. utan en verkmästare titta lite snabbt bara. Så jag köpe en ny som jag har satt vita mätar tavlor på med blått ljus:) |
|
| jag tog allafall ur min instrumentering på 540`n utan att ta av ratten... | |
|
Hej. Se tråden Länk /Gunnar /Länk |
|
|
min airbag lampa lyser hela tiden för han som hade den inann kört ungar i fram sättet, så den är ur kopplad.. funderar på måla lampan svart eller ta ur den... Blir besiktingmännne putta då eller? |
|
|
Om du ska ut med ratten: Ta lös jordkabeln från batteriet. Sen är det bara att lossa ratten, var försiktig med Kontakten och den speciella "kabelvindan" som går till airbagen bara. Sätt sedan inte på jordkabeln på batteriet förens du har monterat tillbaka Ratten med airbagen kopplad! Då ska allt gå bra!!! MVH //Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.