|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Sparkar liv i tråden igen, med följande brandfackla: Körde tor Stockholm-Linköping idag, E4 är ju motorväg hela sträckan. Höll 'lasersäker' fart (120 mätarfart) hela tiden, vilket ju innebär att man både kör om och blir omkörd och därmed får lov att hela tiden hålla koll både bakåt och framåt, och byta fil OFTA. Det som är extra irriterande är, när man flyttar sig för en bil som kommer ikapp (eller låter bli att byta fil framför), för att sedan bli 'instängd' i högerfilen bakom en långsammare bil bara för att idioten som nyss hade så bråttom att han måste kyssa min bakstötfångare helt plötsligt bara kör 1 km/h fortare än jag.... och om jag inte flyttar mig direkt utan först kör om bilen där framme i högerfilen, så får jag fula gester av den som nyss riskerade min halskotpelare. Ska man köra om får man väl för fan gasa _lite_ i alla fall, istället för att sänka farten och tvinga den man just fått hjälp av till en onödig inbromsning! Körningen var mycket jämnare och lugnare på den tiden jag vågade ligga i 140 mätarfart, då behövde jag aldrig flytta på mig! /// Gunnar E. |
|
|
Jag låter alla köra om mig, ligger gärna i mina 90 och tänker fan det kunde faktiskt ha gått 290. Dels yrkar jag på ekonomisk förbrukning ;) den drar fasen minst i 90. Men jag stör mig på det som nämns ovan, när folk kör upp på huvudled och sedan vägrar att accelerera till rätt hastighet. Fruktansvärt irreterande. Speciellt störande om jag ligger 150/200 meter ifrån där de åker på huvudleden. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
mafia_shq |
vissa vägrar ju flytta på sig i vänsterfilen fast man kör snabbare. har kanske med avandsjuka att göra bara för att man kör bättre bil än dom. så det går väl 1 km tills dom till slut får tanke"jaha nu ska jag svänga till höger så andra som vill kan få köra om", det brukara vara volvo,"och dessa saab ägare". och vissa som tex just kört om en lastbil brukar snabbt svänga in i högerfilen och sedan gasa jämsides med mig eller snabbare för att sedan igen korsa til vänsterfilen för att komma in framför mig, aaaa det e jävligt IRRITIERANDE!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.