AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
776

Var finns den fördragna?

Do
8
Dojatan
525 TDSA -93
Hej!

Monterade en dragkrok idag på min -93 525tdsa. Allt gick perfekt, jag köpte ett Westfalia drag och monoflex kopplingssats med interfacet. Det jag undrar nu är...allt hittils har gått perfekt, förborrade hål till allt och så. Men är elen fördragen? har letat runt där i skuffen men inte hittat. Finns det eller måste man in till vanliga bakljusen och "sno" ström därifrån?

/Anders
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hej,

Det var några årsedan jag mekade dit dragkrok på E34, men har för mig att det finns ett skarvdon för draget på vänster sida. Ev. är det ihoptejpat med övrigt kablage och därför svårfunnet. Notera dock att detta är avsett för att kopplas till en checkkontroll modul, (dyr), före dragkrokens elutag. Jag "ful"-kopplade med skarvklämmor på ordinarie bakljuskablage och upplevde aldrig några problem med det. Det finns dock de som hävdar (t.ex. BMW som gärna vill sälja sin modul) att man kan skada checkkontroll funktionen om man kopplar till en felkopplad släpvagn och saknar modulen.
Lo
79
Lockheed
525i Touring -94
Den finns på vänster sida. Om du tar bort facket på vänster sida (=det som man öppnar för att byta lampa) så ska den finnas på "golvet" längst bak, möjligen är kontakten instucken mot mitten. Den är flat, cirka 7 cm bred.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.