|
|
|
|---|---|
Dalton |
Hej! Skulle man kunna sätta på bmw 745 turbo insuget på en m30 3.5? och sedan använnda databoxen från samma bil om man ska köra med 745 turbo och grenrör, skulle detta funka? |
Dalton |
Någon kanske? |
|
Nog kan du sätta dit 745 insuget, men jag anser att det är samma, har för mig att jag läst att det inte är det någonstans. Men jag har ett liggandes och det ser exakt likadant ut som till m30b34 men m30b35 alltså kat motorn har inte samma insug pga större insugskanaler. Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Nästan samma sak. Måste dock pass-portas för sugmotorinsuget har "kantigare" kanaler medans turbomotorns insug är mer "rundat". Färre vakuum uttag på turbo insuget. Lite diffust med m30 3.5 motorn som du vill modifiera, intressant att veta för att kunna svara på elektroniken är vart motorn hör hemma. E-23, E-28? /Nisse Sugmotorer suger |
|
|
inte är turbomotorns insug mer trubbigt, det ser exakt likadant ut som på m30 b34 men däremot om du jämnför med kat motorns insug så stämmer de inte för den har ett rundare insug. Och det är en vakuum anslutning mindre. insugen heter 3,2/3,5 och katmotorns insug heter 3,5 Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
Dalton |
Man tackar på för svaren : ) Det e på en E28 M535 som jag ska ha de på kanske...... |
|
Stämmer att det var kat motorns insug som är rundare. /Nisse Sugmotorer suger |
|
|
torde väl m30b35 kat version's toppen vara bäst då? då den har mest flödande kanaler orginal....? //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.