AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.093

Generatorfråga e28, e30 och e34.

Sitter det likadana generatorer på e28, e30 och e34?

Fick över en generator från min 325 87. Trodde den skulle passa på min e34, men fästena skiljer tydligen om man har servo eller inte. 325an hade inte servo men min 525a har det.

Är det likadana motorer i e28or som i e34or. M20 både i e28 och e34?. I så fall borde det ju passa. Jag har 80 ampere på min bil, eller hade iaf och det funkade bra.

Mvh
Paap Reeder
Hej!
Vild idé: är det Bosch av samma amperetal kan du väl flytta över innehållet från en fungerande till ditt "skal".

MVH /// Paap R
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jepp det är samma motorer (m20) i e34 och e28, även i e30 osv osv, har plockat en motor från en e30 nyligen och monterat i en e34, och det är inte exakt lika, fick flytta över bl.a generatorn, kan ju ha varit så att e30:ion inte hade servo då som du säger! Vad jag försöker komma fram till är att e30 och e28 "kanske" har samma fästen då, och helt enkelt inte passar på e34!

Men detta är ju inte säkert då jag inte fick med nån generator på e30 motorn, utan bara en del av fästet till den, generatorn var bort bruten, bilen var krockad! Och fästen såg iaf inte likadana ut, men vad vet jag?!

Ps. har 80amp generator på båda mina e34, lite överdimensionerat tycker jag personligen iaf på 520on, min förra hade bara ca 60amp, räckte gott och väl trots en hel del stereo prylar :)

//mvh Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.