|
|
|
|---|---|
|
Jag var inne på MECA (fd. MBD) idag och köpte en omgång torkarblad till bumsen, tittade runt lite så såg jag att de hade rätt bra priser på Mobil oljor.... visade sig att de nyligen gått över från Valvoline till Mobil och därför fått ett bra introduktions pris... själv köpte jag 4L Mobil S 20W50 för 120 kr... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! | |
| 20w50 lät som en riktig killer vintertid. För du ska väl ha den i motorn antar jag. | |
|
Nej jag ska inte ha den i bilen förrän till sommaren, bilen var inne på inspektion 2 i februari.... men det står i instruktionsboken att man ska ha i 20W50 när ute temperaturen är runt 15-20 grader... 10W40 skulle man bara ha i när det e riktigt kallt ute... förstår inte riktigt varför man ska ha i så pass tjock olja i en M40... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
det har hänt en hel del på olje fronten sen din bil var ny... em olja som rekommenderades och var bra då, är i det närmaste kass nu... 20W50 e inte någe vidare bra vid kallstarter... kör på 10W40 eller ännu hellre 0W40 eller 5W50 /jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.