AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.500

bakvangs problem e28

Sida 2 av 2
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
jag skulle tro att det kan vara stödlagret? om jag får så ska jag låna denna tråd då det är prat om miss ljud från bakvagnen! har också ett ljud som jag inte vet vad det beror på! när man drar på i 1:an och 2:an så låter det som någon sätter en pinne i hjulet!! är det någon som har en ide vad det kan vara??
jo
135
jompiz
M535i 86
525ia m-sport 2003
en liten fråga bara ifall stödlagret sitter fel ska det verkligen låta så? dom bytte lagret för att det var slitet,men ska det låta dubbelt så värre efteråt??????

m.v.h jompa
bj
291
bjorasen
M535i -87
Har aldrig kört med ett stödlager som sitter fel men har sett folk som har börjat att sätta på det fel..

Kom på en annan sak som det kan vara... en kompis gjorde "donuts" med sin E30 en gång och helt plötsligt så slog sig bakvagnen på något sätt.. antagligen så hade en bit av en kugg från bakaxeln gått av och satt sig mellan två drev och detta gjorde att det klonkade duktigt och att hjulen låste sig emellanåt.. vi körde hem och på väg hem så slutade d låta och bilen gick som vanligt igen för då hade antagligen den lilla metallbiten lossnat och lagt sig i huset...

Nu vet inte jag om det riktigt är så här din bil uppför sig men ett tips iaf..

MVH///Christopher
jo
135
jompiz
M535i 86
525ia m-sport 2003
okej tack för tipset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.