AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
486

Blött på golvet

jung
I min E30 är det det blött på golvet runt gaspedalen. Även om bilen har stått inne en längre tid har det fortfarande varit lika blött. Verkar inte som om det finns något hål i golvet. Vad kan detta bero på?
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Har samma problem i min 320 93:a. men kan inte vara nån kylarvätska eller liknande för det har inte försvunnit nått i någon av vätskebehållarna. Vattnet är iofs klibbigt och sött så humm ahh jag vet inte därför jag skriver här =)

Har hört nått om nån plugg som kan ha lossat så att det kommer in vatten den vägen?!

Tacksam för hjälpande svar
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Det kan vara en del av värmepaketet som läcker. Det gjorde det på en av mina bilar. Jag märkte det när jag blev blöt om högerfoten när jag var ute och körde. Jag vet iof inte om den sitter på samma plats i era bilar men på mina så sitter dom precis ovanför gaspedalen.

//groze
Lars
Hmm, låter misstänkt likt läckage i värmepaketet (sitter höger sett om gaspedalen) Blir det imma på rutorna när ni kör fläkten? I så fall är det värmepaketet..
\\Lars
bl
2.295
blixten
325i -88
Jag hade ett hål i höger bak hjulhus, det blev blött vid gaspedalen.
mikael_20
det har hänt samma problem på min! och det var en svart dosa som satt ovanför gaspedalen som läckte! fast min tumgång har börjat bli konstig oxå,kan det ha nått med det göra på nått sätt??

har planer för bettan!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.