|
|
|
|---|---|
|
Det är säkert nån som redan frågat detta men ändå... Är det stor skillnad i almänt på m3 3.0 och 3.2?Tillexempel En m3 96 3.0 och en m3 96 3.2? Tacksam för svar! =) | |
|
Som sagt..det finns ganska mycket om du testar "sökfunktionen". Kan ändå säga mina erfarenheter och åsikter. NEJ, det är inte mycket skillnad. Lite bättre vrid på 3.2:an och 6 växlad är dom största skillnaderna.. Valde själv mellan en -96:a och en -95:a och jag köpte 95:an. Skönare motorkaraktär Billigare i inköp Faktum är att min 95:a gick bättre också. Men..ska tilläggas...att jag kanske byter nån dag...då blir det förmodligen en 97:a eller 98:a...måste ju testa:) ///M3 |
|
|
Nu har jag inte testat 3.0:an och inte M3 3.2 heller, men motorn har jag erfarenhet av. Men nog måste nästan 40hk extra märkas ganska ordentligt? /Andreas |
|
|
Håller med där.. Kikat på många trötta 3.2:or.... Ska du ha en FIn 96+ så får man ju betala uppåt 180-200 Då kan en fin & orörd 3.0 vara ett klipp för ca 130 Som M3_Lover säger, motorkaraktären är lite råare...du har enkelvanos också som kanske inte är lika känslig som dubbelvanos på 3.2:orna... Köp med hjärtat! ;) /K |
|
|
Följ M3_LOVER's råd och sök. Du kommer hitta massor av bra info. Generellt så skulle jag råda dig till att köpa den fräschaste bil du har råd med. Då menar jag miltal och skick i första hand och årsmodell i andra hand. Hellre en fräsch 95:a än en sunkig 96:a. Provkör både 3.0:or och 3.2:or tills du hittar en bil som du är nöjd med. Jens |
|
|
mosse; Ungefär vad jag menade fast du var snabbare :) Jens |
|
| Stor och stor skillnad, vart går gränsen? Bästa sättet är ju att prova bägge bilar och tänk på att, ifall du inte har kört någon m3 innan, så kommer du nog inte att märka så stor skillnad ! Satsa på en 3.2 om du har råd. Men tro inte att du kommer att får en lika fin 3.2 som 3.0 för samma pengar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.