|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som känner till nån som utför borrning/slitsning av bromsskivor?? /Lars | |
|
Länk --- WWW.JK-RACING.SE |
|
|
Tack så mycket... /Lars |
|
|
Borra kan du väl göra själv? Länk <--- Mitt projekt -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
borra själv = sprickor i bromsskivorna. Inte att rekomendera. Kör på slitsning istället. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Spelar ingen roll om man borrar själv eller lämnar bort, kan spricka i vilket fall. Men ett tips om man borrar är att man försänker kanterna på hålen så man inte får skarpa kanter (rundar av dom lite) då brukar skivorna hålla bättre, samt att man kör in dom lugnt i en 50 mil. Hade sådan borrning på min 320 och den fick gå hårt, oftast bromsningar från 200km/h ner till 100 jämt och ständigt. | |
|
Är skivan ventilerad kan man inte borra utan måste fräsas istället. En hålborrad skiva spricker runt hålen vid hårdare körning hur man än gör. Slitsning är bättre i den synvinkeln. /Anton |
|
|
varför skulle man inte kunna borra en ventilerad? --- WWW.JK-RACING.SE |
|
| Förstår inte heller varför man inte skulle kunna borra en ventilerad skiva? Har gjort det och det funkar.. har dock inte kört än så ja vet inget om hållbarheten, men borra går det att göra! | |
|
Klart att det går att borra i ventilerade skivor. Om man nu nödvändigtvis ska borra skivorna så ska man inte göra det på helt nya skivor. För att minimera riskern för sprickbildning så bör skivorna vara väl inkörda så att alla spänningar i godset har släppt. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
De skivor jag har fått förtroende att borra och som dessutom har varit ventilerade har inte gått att borra. "Väggarna" för ventilerningen har varit i vägen. Jag har då istället fräst hålen vilket fungerat bra. Borret har tenderat att gå av när väggarna för ventileringen tagit i. Svårt att förklara det bra hur jag menar, jag hoppas ni förstår. /Anton |
|
|
jag förstår nog hur du menar, men du får ju mäta upp och se till att du missar väggarna --- WWW.JK-RACING.SE |
|
|
Jag har borrat skivorna på min 5'a, delningen på hålen är gjord så att hålen inte träffar väggarna + att hålen är gradade utv. Har kört så i snart 2 år, å då är det ingen snäll körning! Inte en spricka... //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ja det kan man ju göra. Skivorna jag borrade var beställningsjobb från en kompis och mönstret på hålen var strikt bestämt av honom. ;-) Själv har jag aldrig övervägt att borra mina egna skivor. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.