|
|
|
|---|---|
|
Har en 535 som jag är ruskigt nöjd med... men tycker allt att den är lite för slö... så en M5 skulle ju inte sitta fel... men nu är det ju så att min ekonomi tillåter inte en försäkringspremie runt 20000:- om året eller så... Har funderat på lite allternativ... få ner en M5 spis i min, eller ladda luft... Har någon stans hört att det finns firmor som säljer kompletta sattser och så... är inte ute efter 1000hk... utan räcker runt 300hk... eller så... så länge... om man turbomatar?? hur håller motorn?? enbart chip eller externt sprut?? mer saker att tänka på?? Lika som om man M5 trimmar... hur löser man det lättast med insprut och dyligt... Hur håller v-lådor/bakaxlar?? Mvh Robert | |
TobbeBMW |
projektet du pratar om, att turbomata din befintliga motor kommer att kosta en del, det blir (tror jag) billigare om du helt sonika köper en M5 spis och trycker i, och hoppas att inte SBP misstycker. |
|
En 27-åring i Hjo behöver väl inte ge 20000 för en M5-försäkring? Har du verkligen kollat med flera bolag? Hos många bolag blir försäkringen mycket billigare om man har allt (hem, hus, bilar) i samma bolag, min E32 skulle kosta 50% mer om jag bara hade haft den försäkrad hos dem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja..Det är ju bra att ha både hem och hus i samma försäkring ;) Men precis som Erik säger..Kolla runt med lite f-bolag. Låter dyrt med 20kkr. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Jag kanske tog i lite... men med tanke på att min 535 kostar mig 6000:- om året skulle jag ju tänka mig att en m5 skulle kosta runt 10000:- vilket jag tycker är dyrt... sen oxå att en m5 kostar ju närmare 100000:- i inköp... har ju en 535-88 helt rostfri och rullat 13500 mil... vilket jag vet att jag inte kommer få betalt för om jag säljer den... kanske är värd 30-35000:- med 17" och dyligt... och hittat en motsvarande skick m5 -90 som han vill ha 82000:- eller så vilket gör att det blir en 50000:- imellan... för vad?? för mig har inte skinn inredning och lite plastkofångare det värdet... och att stressa på den jag har borde inte kosta 50000:- Det jag ville ha svar på var om jag får tag på en M5 spis hur mycket skiljer mellan elsystemen... räcker det med att typ byta box?? går det chippa upp orginalboxen?? borde man satsa på programerbart?? Mvh Robert |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.