|
|
|
|---|---|
|
Varför kan jag inte få bort tv spärren? Jag har gjort som det står i mekar tipsen: Slå på tändningen i läge 2. Sätt på tv:n. Gå till set och välj kontrast. När den gröna kontrastinställningen syns, tryck på rullknappen och slå av tändningen (håll knappen intryckt). Vänta 8 -10 sek, släpp knappen och slå på tändningen. Nu går det att se på tv när man kör. Ska man hålla rullknappen intrycket när man slår av tändningen? bilen är 728 98 | |
| Ja | |
|
De går bara med de tidigare modell annars får du byta tvmodul ,de går inte med minn heller. |
|
|
wan! tack för ditt savr hur byter man tvmodul och vad kostar det? |
|
|
wan! tack för ditt svar hur byter man tvmodul och vad kostar det? |
|
Scheckheft |
Hej Fateh: åkspärren ska gå att ta bort för modeller fram till 99. Personligen tycker att du inte ska satsa på en ny modul. Bilden blir hur som helst sämre ju fortare du kör + att det är trafikfarligt. Använd pengarna hellre till något annat. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
hej Scheckheft Jag har en lite dotter som vill se på nalle Puh när jag kör och hämtar henne från Göteborg där hon bor. Att se på tv är jag inte intresserad av, det är bara för att hon ska kunna se på tecknad. Har du några råd om hur jag får bort spärren den? tack! |
|
|
Klart att det fungerar att plocka bort spärren. Jag hade samma problem som du hade, dvs. att det inte fungerade med kontrast "tricket" enl. mek tips. Kan det vara att tipset är för MK1 ? Jag har ju en MK2 (de borde du även ha) och jag har för mig att det var motsvarande instruktion fast man anv. sig av färg inställningen. Jag skall inte svära på att det just var färg, men jag får be att återkomma i frågan. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
PJ Tack för tipsen jag lyckades att ta bort spärren :) nu vill jag ha dvd spelare vad vet ni om det? tack i för hand! |
|
|
OK. Bra. Var det färg isf. kontrast ? Jag kör med "moddad" X-Box samt 160Gb hårddisk, klockrent. Där får du ju även med en DVD-Spelare. Du får dessutom plats med mycket Nalle Puh på den kan jag lova ;) Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
| Blir det inte billigare, enklare, bättre med en sån där liten bärbar DVD-spelare? | |
| Alltså med inbyggd skärm.. Kan väl vara lite svårt att se på den lilla lilla skärmen i bilen från andra ställen än förarplats... | |
|
Pj Tack så mycket för hjälpen! Det var färg justeringen som man skulle använda. PJ jag förstår inte riktig vad en "moddad" X-Box är. Kan inte du förklara för mig, jag är inte alls bra på datorer. Är "moddad" X-Boxen integrerad i bilens data system? Vet du om det finns dvd-mp3 växlare till E38 som fungerar ihop med bilens egen system? Om inte dvd-mp3 finns kan man få tag i bara mp3 växlare? |
|
|
Kul att det fungerade. Kanske dags att uppdatera mektipset. "Moddad" innebär att man i första steget byter ut X-Boxen´s orginal bios mot ett modifierat. Se bara till att till att det är ett nytt chip med en sk. liveswitch och inte ett flashat orginal (kostar ca 300:- extra). Därefter är en hårddisk av 120-160Gb att rekomendera. De finns de som har hackat "bussen" i BMW´s orginal system och därigenom lyckats styra externa applikationer typ dvd mm. med full kontroll på bilens egen skärm. Finns en tysk sida som som visar hur det kan se ut, hittar tyvärr inte länken. För vidare info. sök under bilstereo forumet, där denna och andra lösningar diskuteras flitigt. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Glömde att länka. Här har du två annonser: Länk Länk Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Hur får man bort tv spärren på mk3 med widescren,måste man byta modulen. |
|
|
Det finns någon pryl att köpa som kopplas in bakom skärmen. Funktionen är att den spärrar signalen från ABS givarna att nå fram. Det är den signalen som stänger av visning vid färd. Pris ca 2000-2500:-. Sök på tv + färd mm. så hittar du nog någon länk till den sidan som säljer signal blockeraren. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.