|
|
|
|---|---|
|
Ja, nu måste det då åtgärdas med löningen i sikte. Någon här som känner sig träffad när man beskriver mätartavlor som lever sitt eget lilla liv? Min gör det iallafall. Känns inte som om det har med något att göra heller för det kan komma när som. Dom STendör! Utan att påverka bilen alls och sen hoppar igång och skrämmer skiten ur en. Ser ju ut som rena julafton på instrumentpanelen! *Ho, hO, Ho!* Any Tips? En BMW i garaget är bättre än tio i skogen. | |
|
Nu skall jag inte skrämma dig men på min pappas 520i -93 blev det som du beskriver. Det slutade med att han fick byta hela kretskortet samt codekontakten, kostade ca: 4 500 kr på BMW. Vet dock inte om BMW använder samma kretskort till E34 och E36. /Rickard |
|
|
Ajschi! Illa illa. Men, men. Läste lite nu efteråt runtom här, kunde vara lödningarna som vart kassa. Men tänkte ju kolla runt lite innan man börjar riva ner halva bilen. Har fortfarande sår sedan man installerade framsystemet, rångare helvete får man nog leta efter=P Håller utkik på andra mätartavlor helt. Kanske skulle hjälpa med att bara byta ut skiten? En BMW i garaget är bättre än tio i skogen. |
|
|
Tjena! En polare till mig hade samma problem med sin e34! I hans fall var det generatorn som spökade utan att det märktes i andra sammanhang. Han bytte och problemet var ur världen... |
|
|
Rick, vågar man fråga varför han inte köpte grejjer från skroten eller härifrån forumet istället för att betala nära 5000kr.. bara undrar. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
jokko: Visst får man fråga. Han vill att allt skall fungera på en gång och under en längre tid. Köper man begagnade elsaker saker så vet man inte hur skicket är om man inte är elektronikkunnig. Sedan så är bilen i väldigt fint skick för övrigt och då tycker han det skulle kännas fel att sätta in någonting som inte är 100% redan från början. /Rickard |
|
|
Ja, då vart äntligen problemet "löst", eller ja.. för tillfället iallafall.. började tröttna på mina tavlor som hoppade som om 3:e världskriget vore löst! Så skruvade helt enkelt ner hela skiten och tog mig en kik, allt såg väl bra ut som så förrutom några brännmärken och en lampa som fattades, putsade, vrålade och gned lite på alla kontakter jag kunde hitta, satte tillbaks allt och WAFF!!! Who´s your daddy? IM YOUR DADDY!! Det fungerade, så slipper dansa regndansen och börja med rädiseodlingen än på ett tag =P En BMW i garaget är bättre än tio i skogen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.