AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.942

officiella bilder på nya 1 serien.

Sida 2 av 3
Scheckheft
Hej
Fler bilder här:
Länk

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Ännu mer: Länk
Gjorde en bildjämförelse mellan 1-serien och Opel Astra, jag tycker bakdelen är ruskigt lika:

Länk
Zafiro
Så jäkla snygg, helt otroligt, första gången jag gillar en Bangle bil direkt. Detta kommer bli en succé. Bakhjuldift, 50:50 viktfördelning, en 125i med 200hk till mig tack.

Inredingen ser riktig trevligt ut, snygg och modernt. Mitt första intryck är att denna slår Audi A3 invändigt.

En I-drive som tillval, kan det vara ngt?

Tufft med en startknapp dessutom.
Oskar: Helt klart en intressant jämförelse, inte helt olikt om man säger så.

Inredningen ser riktigt trevlig ut, speciellt jämfört med andra bilar i klassen. Jag står dock fast vid att fronten inte är snygg.
Zafiro
Vem bryr sig om den liknar en opel eller en skoda, det är en bmw och en snygg sådan.

Tummen upp
Lika snygg och häftig som en Nissan Almera, Toyota Corolla eller Opel Astra.

Designmässigt har BMW enligt mig passerats av samtliga europeiska tillverkare. Till och med japsarna har numera modeller som ställer BMW i skuggan. Vad är det som håller på att hända..?

Alfa Romeo, Mercedes, Volvo och Audi är, i nämnd ordning, enligt mig de tillverkare som för tillfället har mest smakfull design av BMW-konkurrenterna.
Zafiro
bjoerk, du var mig en gnällig typ ;)
Själv tycker jag bmw ligger före. Bara löjligt och jobbigt att vi alla varje gång ska fajtas om designen vara eller icke vara. Vi har olika åsikter helt enkelt. Vissa tycker det är snyggt andra inte. Jag vet vad jag tycker om 1-serien en sådan ska inhandlas.
Tack o hej, trevlig helg.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Att Alfa Romeo, Volvo och Mercedes skulle ha passerat håller jag inte med om. Jag köper absolut inte hellre en Alfa 147, en S40 eller en A klass som väl skulle vara Mercedes motsvarigheten. A3 är för fegt formgiven även om jag gillar A6. Kommer förmodligen säljas många 1or som andra och tredjebilar. Snart har BMW ett komplett modellprogram där BMW ägaren inte behöver köpa en trist eller ful andra/tredjebil.
Zafiro: En diskussion kring design är rolig såvida vi alla är överens om att det inte finns några rätt eller fel. Det jag tycker är fult tycker någon annan är vackert.

Det jag ställer mig frågande till är om BMW-anhängarna verkligen uppskattar den nya designen eller tvingar sig själv att uppskatta den bara för att det är en BMW?

Acey: Skulle du kunna tänka dig att sälja Minin till förmån för en 1-serie?
bj
291
bjorasen
M535i -87
Om d kommer en M-modell till 1-serien skulle inte den kallas M2 då för att man inte skulla blanda ihop den med M1:an som redan finns? Har för mig att jag har hört d någonstans..

MVH///Christopher
bjorasen: Jämna nummer på modellserien indikerar coupé/cabriolet.
bjoerck: Jag har också funderat på det där om man uppskattar designen enbart för att det är en BMW. Säkerligen påverkar det positivt att bilarna har ett BMW-emblem på huven, man vill ju gärna att BMW ska tillverka snygga bilar. Men rätt emblem kan omöjligen göra en hopplöst ful bil snygg. Ett exempel på ett sådant fall är 7-serien.

Sen tycker jag att Bangles kompakta designspråk passar bättre på lite mindre bilar. En stor limousine som 7-serien bör vara mer utsträckt och graciös än vad han har lyckats åstadkomma.

/Johan
JL
76
JL
316ti Comp. -02
Alfa 147 eller?
Zafiro
Kan bara tala för mig själv, jag gillar Bangles nya modeller, tvingar mig inte att gilla dem, gjorde det inte heller med E46 och E39 och gör det inte nu heller. Så de som tror jag tvingar mig, gör sig bästa att inte tilltala mig.

Finns bara en Bangle modell jag inte gillar och det är nya 7-serien, hoppas dock jag ändrar åsikt iom faceliften.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bjoerck: Möjligtvis om jag fick byta den rätt av mot en M1 ;)

Men det är inte riktigt samma typ av bil. Minin är en lite annan typ av bil. Ska bli intressant att provköra den hur som helst.
JL: Att jämföra nya 1-serien med Alfa 147 är en skymf. Mot Alfan... :-)
JL
76
JL
316ti Comp. -02
Är beredd att hålla med, bjoerck! Kanske är den snyggare i verkligheten? Jag tycker att nya 5-serien är ful på bild men lite småsnygg när man ser den "in action".

MVH Jonas
bj
291
bjorasen
M535i -87
förlåt att jag tjatar men ska dom verkligen kalla den M1??? Det finns ju redan en M1:a och detta kommer ju inte bli en uppdaterad sådan..

MVH///Christopher
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
bjorasen>> Nä , M-versionen skall enl uppgift baseras på kommande tvådörrarsversionen , dvs 2-serien, och kommer följaktligen att heta M2.
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.