|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Sökte och hittade inte någon som postat dessa bilder på nya 1-serien som ska vara "the real thing". Ser bättre ut (som vanligt) än alla andra spion och photoshop bilder. Länk Länk Ska bli intressant att provköra. | |
|
Fel på länkarna här kommer de igen: Länk Länk |
|
| Gillar inte fronten, i övrigt ser den okej ut. | |
|
riktigt snygg tycker jag!!! MVH///Christopher |
|
|
Njae, mitt första intryck är inte positivt. Jag gillar ju de nya modellerna starkt, särskilt E60 och E63, men den här känns inte alls lika gjuten. Tycker att den saknar den intelligenta nytolkning av BMW-traditionen som finns i de större modellerna. Men man ska se den live för att få rätt intryck. Och det är svårare att göra en liten bil snygg än en stor. |
|
|
påminner om nån toyota... tycker den är ganska fin :-) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
| En fin liten vagn! Nån som vet prisbild?? | |
| Jag gillar inte karosstypen, men annars är den rätt fin. Sedanen och Coupén kan bli riktigt fina. | |
|
Ser ju ut som en Alfa... Tror BMW håller på att sabba totalt nu...gör precis som Mercedes...alldeles för många modeller med alldeles för många olika namn och siffror... Vad ska de in i småbilarna o göra...förstår kanske att det finns lite pengar att hämta...men samtidigt tar de bort statusen anser jag. De ska hålla sig till vad de kan och vad de är kända för: STORA STARKA BILAR *BAWORAK* |
|
|
Undra om BMW kommer med något keyless system snart eftersom 1-serien kommer ha startknapp? Borde vara i pipeline kan man tycka. BMWs "status" (liksom övriga fd statusmärken) är relativt urvattnad redan. BMW är en så pass vanlig bil på vägen nu att ingen direkt reagerar. Istället får man skapa livsstilsmodeller och vara "premium" där. Dessutom så fyller 1-serien en funktion och man slipper den gräsliga compacten som inte gjorde sitt jobb. Hellre att BMW producerar småbilar än att företaget blir uppköpt av Ford, GM eller någon annan koncern. |
|
|
se dagens artikel i AMS (ty). Länk |
|
|
Om detta är tänkt att bli deras volymbil så har de säkert tänkt rätt. Den påminnner om vilken honda eller nissan som helst. Och de säljer ju hyfsat bra. De är troligtvis ute efter marknadsdelar på ett nytt område och då är dom rätt ute. Personligen tycker jag inte om formspåket, men behövs denna modellen för att märket ska fortsätta produdera bilar som 6serien så är jag helt för den. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
| "Die Preise für den 1er will BMW zwar erst in ein paar Wochen bekannt geben. Das Basismodell 116i dürfte aber knapp unter 20.000 Euro kosten."... Vågar man hoppas på att 116i börjar på 169.000 kr i Sverige? Isåfall tror jag på succé. | |
| Ser rätt okej ut på bild, men Bangles skapelser brukar se bra mycket bättre ut i verkligheten. Ska bli kul att se hur den är att köra! | |
|
Jag gillar den skaprt men tror helt klart at Coupén blir snyggare! Men denna vill jag ha! Fint komplement till kombin! __ Länk /JB |
|
| Ser rätt ok ut tycker jag, men ser den inte lite glosögd ut? Fast man bör nog som sagt se den "live" för att få en riktig uppfattning om utseendet. | |
|
Kanonsnygg! (för karosstypen) Den där kommer att sälja bra tror jag. Själv väntar jag med spänning på 2-serien som jag tror kommer bli ännu snyggare. /Johan |
|
|
Tydligen måste man köpa en diesel om man vill ha den starkaste modellen i serien. Hoppas det kommer en 125i eller kanske till och med 130i. /Johan |
|
| Skulle vara lite kul med en M1 med 250 hästar... :) Men frågan är om BMW kommer att göra motorstarka 1:or eller om de anser att det skulle konkurrera med andra modeller i sortimentet. | |
| eller rent utav en m1? ;) kanske 130im i så fall... eller varför inte 145im? eller nej, det går ju inte, sist de hade samma modellkod som volvo så var designen inte på topp... (850) men inte botten heller. | |
|
Mitt första intryck av bilen är inte speciellt positivt, i ärlighetens namn. Jag är dock övertygad om att det kommer ändras ju fler bilder man ser, och framförallt när man får se den IRL! Den är åtminstone bra mycket snyggare än E46 compact. Inredningen ser dock ut att vara både sportig och elegant på ett helt annat vis än konkurrenterna klarar av - klockrent! Personligen tror jag inte att det kommer någon 2-serie (dvs coupé och cabrio), vem köper en 2-serie cabrio när det finns Z4? Man vet ju dock aldrig, nya 3/4-serien kommer ju ta ett storleksmässigt kliv uppåt, så kanske finns det utrymme även för en mindre tvådörrarsserie. Angående motoriseringen så tror (och hoppas) jag fortfarande på att det kommer både 125i och 130i. Detta baserar jag på att nästan alla andra tillverkare har prestandamodeller av sina småbilar, så kallade "Hot hatchbacks", som säljer bra. Vore enbart korkat av BMW att inte förse sin minsting med "riktiga" motorer. Någon "M1" tror jag dock inte på! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.