AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.767

Otrolig mängd bilar till salu!

Vilken otrolig mängd bilar det finns till salu på webben, man kan i princip välja färg och fälgar på alla modeller och märken.
Verkar finnas fler bilar än det finns körkort.
Bra för dom som skall köpa, lite halvjobbigt för dom som ska sälja..

Blocket är ju "lilla mobile" :-)
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
visst är det så....
E
1.156
E
320 ci cab -04
Jag var hos en liten BMWhandlare och sa att jag hade 175 k till en bil. Han visade mig in på ett lager, stor som en halv fotbollsplan med bil efter bil... 3-5 år gamla. När jag kände lite på honom så medgav han att han hade på tok för mycket bil i lager.(Räntan var som tur va låg) Allt i princip före detta tjänstebilar. Så skall du köpa bil och har kontanter. Se till att du kan göra affär, här och nu. Flickvän och lån skall vara klart. Inga inbyten...

Sen är tekniken enligt min uppfattning enkel.

1 välj BMW för säg 200 k (svensksåld etc)
2 dra 15 % och säg "du får 170 så skriver vi här och nu".
3 försäljaren säger, det går aldrig, min chef bla bla.
4 lämna namn och nr och gå just det gå... inga kommentarer om andra bilar / handlare etc - bara gå ut åk hem titta på andra bilar osv.
5 du kan ge dig fan på att bilhandlare kommer med ett nytt bud till dig typ 180, lägre kan han inte gå.
6 säg då 175 så skriver vi här och nu, sen går de inte upp en spänn.
7 sen M-testar du givetvis bilen.

Här och nu, gör vi affär det kliar jävligt i pennan.

E
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
pistolas//

Så enkelt är det ändå inte, jag har letat sen förra sommaren, men har inte hittat något än;)
Jirar
E
Tror du verkligen att man kan pruta 30000kr på alla beg bilar.
Verkar inte riktigt som att du har köpt så mycket bil i dina dar.
Självklart går det att göra så på vissa bilar ,men då brukar det vara bilar som har fastnat hos handlaren.
T ex bil med med "fel färg" saknar AC eller nåt liknande.
Många tror att bilhandlare byter in bilarna ca 50-60 tkr under tänkt försäljninspris.
E: Jag har gjort exakt så som du beskrev. Sparade 40ooo:- samt en omgång nya Nokian vinterhjul i dyyyr dimension.
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Samma här.. Fick dessutom bytt kam och rulle.

Två bilar är fler än en..
E
1.156
E
320 ci cab -04
Jirar

Problemet som bilhanlaren får är att om 6 månader så har bilen hos bilhandlaren sjunkit med ytterligare 10 000:- och han har många som står och sjunker. bjoerck gjorde helt rätt. Dessutom är priset på skylten oftast rena skämtet. Det viktiga är HÄR och NU. VI skriver idag och imorgon får du cash via bankväxel. Inget snack om frugan etc. för då har du ingen chans.

Nästa gång du skall köpa bil testa. Du har inte så mycket att förlora på det?

E
E: Jirar har väldigt mycket att förlora på det, han säljer ju bilar på Bilia =))
E
1.156
E
320 ci cab -04
bmw320i

Ja då förstår jag hans inställning. Jag har stor respekt för sakliga och duktiga bilförsäljare. Jag har träffat både och så att säga.. Varför skriver inte Jirar att han är bilförsäljare i sin inlaga?

E
Ar
57
Arsson
323 Cupe -96 E36
Har letat bil nu i ca 2 mån och har tillslut hittat en Saab som ja nyligen köpt.
Finns som sagt väldigt mycket BMW till salu nu, lågt pris oxå men som synd är dyr i förskring.

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Skriver ni på kontrakt innnan ni fått pengarna/postväxeln??
E
1.156
E
320 ci cab -04
bmw_patricia

Du kan skriva på kontraktet innan full likvid finns på ditt konto MEN då skall det framgå på kontraktet att full likvid inte är betald och att bilen överlämnas först när full likvid är betald. Lämna aldrig ifrån dig ens vinterhjulen utan att bilen är till fullo betald. För sen kan tjafset börja. Kan du inte ta en äkta matta istället...

E
Mo
176
Moe
Cykel
Enligt erfarenhet så sätter BMW utpriset ca 40 -> 50k över vad de gett för bilen i inbyte. Detta gäller iaf Solna och Danderyd på hyffsat ny bil (ca 3-4 år gammal).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.