|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har upptäckt ett märkligt fenomen. När jag låser bilen med fjärren så slocknar innerbelysningen men lyset till fönsterhissarna lyser i 3-4 sekunder för att sedan avta i ljus till halva styrkan. Efter ytterligare 10 sekunder slocknar dom helt. Borde inte dom slockna tillsammans med övrig instrumentbelysning när man stänger av på ljusknappen? Jag tror att jag har "komfortbelysning" och orginal BMW-larm. Litet men irriterande fel. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17. Mvh. Micke Olsson | |
| Mina knappar lyser oxo så det är nog så det ska va. (hoppas jag iaf) | |
|
jag tror oxå det ska va så har samma fenomen faan vet va det ska va bra för |
|
|
Det är samma sak på min 540ia -93 med komfortbelysning & originallarm. /Stefan |
|
| likadant på min bil....... | |
|
och samma på min,men jag har inget original larm,har bara dubbel lås! vrider man engång på nyckels så låser den vanligt,vrider du ett steg längre så låser den så att du inte kan öppna innifrån heller!bra om nån slår sönder rutan å försöker få upp dörren! Peter (Bmw 525i 24v-91) |
|
|
Hej alla. Tack för svaren. Då behöver man ju inte vara orolig i alla fall. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Samma på min 518iS - E28. Tror det är en säkerhetsgrej! Måste man öppna fönstret direkt efter det att man stängt av nyckeln kan man göra det. På min kan jag , så länge knapparna lyser, ha ner rutorna men inte sedan! Tycker själv att det är en bra grej speciellt på sommaren om man t.ex stannar i en bilkö och stänger av tändningen, då kan man sedan ha ner rutorna utan att vrida på nyckeln i tändningsläge igen, bara för att man kom på att man skulle ha ner rutorna!!! BMW följer inte utvecklingen, dom ...o.s.v.. |
|
|
Pröva att lämna rutan öppen när du larmar så ser du varför de lyser en stund efter.. De åker nämligen upp :) I alla fall på min e34.. |
|
|
Ok, "KL". Ska prova det i morgon. Verkar ju smart men jag fattar inte vittsen med att dom ska lysa. Men, men... Inget fel i alla fall och bara det känns ju skönt. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17. Mvh. Micke Olsson |
|
| Lyser gör dom bara för att du skall se var knapparna är någon stans när det är mörkt. Tror att detta ingår i det sk. komfortpaketet. Testa att göra som KL skrev men du måste nog hålla kvar nyckeln i larmläget (nyckeln fullt medsols) tills det att rutan (rutorna) eller takluckan stängts. Detta option kallas komfortstängning. | |
|
Med originallarm så funkar det så här på min bil. Håller jag larmknappen nertryckt larmas bilen samt rutor och solluckor stängs. Stängning avbryts om man släpper knappen. Hals- und beinbrucht |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.