|
|
|
|---|---|
|
..till någon annan i familjen utan att man behöver skriva köpe avtal? Bilen är inte Reg besiktigad än och jag undrar om det går att sköta iochmed besiktningen? Killen som står på bilen var nere och köpte bilen åt familjen. Tacksam för svar. Ny bild 18 Jan- Länk | |
| Vd menar du, den som reggas in som ägare vid beiktning blir defact första ägare i Sverige. Inga problem... | |
|
Aha ok. Så det spelar ingen roll vem som står i fahrzeugbrief och på köpeavtalet? Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
i fahrzeugbrief står den senast reg ägaren i tyskland, köpeavtalet behöver du ej visa vid reg bes.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
Nja, är det så? Hans namn står i fzbrf (lilla gröna pappret), kan vara för försäkringen el? Har själv sett detta med egna ögon, vet dock ej vad som står exakt. Kan fråga imorn Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Det lilla gröna pappert är för försäkringen, det är inte fahrzeugbrifet. Briefet är vit/beige med grön/svart text och är på flera sidor. Man behöver inte skriva något avtal, regga den på den som ska stå som ägare bara. |
|
|
Utryckte mig kanske fel. Namnet står på fahrzeugbriefet. Flera sidor, vikbara men har kollat upp detta och det går att lösa med en fullmakt. Beige med grön text. Står exportskyltens "nr" namnet på köparen samt namnet på stället där bilen försäkrats hos. Ägare el inte men det står iaf på Fzbrf:et. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Hejsan Akta Er för detta om bilen är köpt utan moms på något svenskt skalbolag i tyskland, för det är personen som reggar den i sverige som Skattemyndigheten kräver på momsen i såfall. momsen i tyskland är 16% men Göran Persson läger på 25% här. // finansminister |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.