|
|
|
|---|---|
|
Nu har det uppkommit ett fel med att getribe program ploppar upp ibland när jag kör i gupp tex in i garaget eller när plog bilen lämnat rejäla kanter men att sen försvinna, har läst här på forumet om kontakten i låda kan det vara den eller kan det vara nått annat. Kan tillägga att det inte är batteriet eller laddningen och olja, filter ny bytt. | |
|
ingen? |
|
|
Detta brukar väl komma om lådan går om till nödprogrammet? Det kan vara datorboxen till lådan (vet ej vad det heter) som börjar ge sig. Är dock osäker på E34... Hur tycker du att lådan uppför sig annars, har den svårt att växla, växlar den hårt, fungerar "kickdown"... osv? /Hammar |
|
|
I flesta fall så brukar de bara vara någon givare som strular 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
| Den växlar mjukt å fint efter bytet av oljan på alla lägen kickdownwn fungerar också inge slir eller nått bara att nödprogrammet hoppar i trodde att det löste sig när jag bytte generator för den laddade dåligt enda det hjälpte var att inne å ute belysningen slutade fladdra när bilen var på tomgång har rengjort alla kontakter i lådan, styrboxen och vid spaken, så nu är det väl bara att byta styrboxen. | |
|
Jag tror det är nästa steg, men pröva att hitta en fungerande på skroten först, det är billigast. Men det kanske du redan har tänkt göra? :-) Om du kan så läs av felminnet på boxen, den bör ha skickat en del felmeddelanden om det är fel på den. Det kan hända att det räcker att rensa felminnet på den också för att den ska sluta att använda nödprogrammet, men är inte helt säker på en sådan lösning. Tror jag har tömt alla mina kunskaper i ämnet, är inte helt inläst i hur automatlådan jobbar. /Hammar |
|
|
Har hört att låg spänning kan orsaka sådana felmeddelanden, automaten verkar vara känslig? Om du bytte generatorn så är det lika bra (nästan) att satsa på ett nytt batteri också. Kolla även kontakter o sånt, det låter mest som glapp tycker jag. Mvh |
|
| Batteriet är frächt har testat den | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.