|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fredrik; Andra har lovordat dom här fjädersattserna, och personligen har jag aldrig annvänt dom...men det är precis sådana här erfarenheter som ska fram i forumet! Men är det inte lersjöfors som gör öhlins fjädrar? Jesper; man måste ha lite projekt liggande för framtiden!! /Pelle |
|
|
Hejsan, det blev till slut ett par fjädrar ifrån örebro Shockabsorber. då det ligger nära mig då jag kan hämta/lämna tillbaka ifall jag inte blir nöjd mm, Ok, fjädrarna blev ett par från KW suspension och jag sade vad det var för hårdhet på orginal fjädrarna och han sade att de låg mycket högre än det (Får siffror sen när jag hämtar det på lördag) men dock sade han att det inte är alltför hårda pga att folk vill ha lite komfort, men han tog de hårdaste av dem (fanns 2 olika tror jag att välja på) Den sänker 40/35 men kapar lite på bakfjäderna så det blir lika, ser inte bra ut tycker jag när fronten är lägre än baken :-) Men som sakt de är hårdare fjädrar och det är vad jag ville ha, pratade vidare med honom och kom fram till att i sommar köper jag dämpare med av märket koni, där fanns det många olika som jag kunde få i olika hårdhet. och det tror jag gör mycket skillnad om jag får på ett par sådanna dämpare? Någon som har dem? i alla fall, får på fjädrarna i helgen skickar in en liten text då vad jag tycker om dem..Mvh lilla mig. Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
Peter; ett tipps kapa inte i fjädrarna, spec bak så brukar det kunna sjunka ihop lite mer än vad som angivs! Lägg gärna ut någon bild på bilen efter sänkning...samt även ett omdömme hur du upplever bilen efter fjäderbytet. /Pelle |
|
| Har åxå provat Lesjöfors (Kilen) och det funkade inget vidare för mig... Det var dock inte till E28:an.. Vet att de har gott rykte men de höll inte alls vad de lovade, sänkte ingenting fram och kanske 60-70 mm bak... Plus att de var på tok för mjuka. Och nej, jag fick inte fel fjädrar.. Har köpt Jamex-fjädrar nu, inga värstinggrjer det heller men jag ska ge dem en chans i alla fall... | |
|
Jag skall försöka lägga ut en bild före och efter monteringen av fjädrarna. ok monterar fjädrarna först, för att se hur det blir, men de gånger jag köpt fjädrar så har jag alltid fått kapa 1-2 varv extra för att det skall se och kännas bra. Skriver några rader om det sen, monterar dem på söndag. Mvh Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
NOBLE: Köp Koni Sport till fjäderbenen fram. Dom är justerbara. 2st Koni Sport nr: 8641-1080s kostar 3,885 kr på stötdämparexperten www.stotdamparexperten.nu Då får du garanterat rätt hårdhet på sakerna. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Har fått på Koni Sport dämparna och H&R fjädrarna fram på bilen. Blev hur bra som helst! Det blev inga nya fjäderben, utan det blev till att ta fram svetsen och laga dom befintliga :) Däremot så har jag inte lyckats få loss dom bakre dämparna. Sitter som berget! Det går ju in en hylsa i hjulupphängningen från stötdämparen och den sitter som berget på min bil. Svårt att slå ut den också eftersom den sitter i en gummibussning på stötdämparen. Nån som har nått tips? ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Hej! Just detta kan vara ett "litet h-vete" att få loss...Dock så brukar lite värmning med gasen hjälpa.. Mvh Janne. |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Hej Jesper! Prova med att lossa bulten några varv. Sätt sedan en vanlig kloavdragare, med klorna runt stötdämparen och "spännskruven" mot bultskallen. Bussningen hamnar då i spänn (spänner du för mycket så släpper gummit i vulkningen). Tag en handslägga och "tjonga till" på fästet i bärarmen några gånger, detta brukar hjälpa. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Tack! Blir nog en kombination av värming, avdragare och handslägga känner jag :) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.