|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla glada. Snart blir mitt bygge på bilen färdigt, senaste produkten som kommer är en Ac Schnitzer shortshift. Då jag har testat den på en e46 m3:a, tyckte jag den funka jävligt bra. Kändes skönt o bara bonka in växlarna i den tycker jag, skön känsla va det. Min fråga till er är, hur ska man montera den, ska man vända sig till en verkstad eller kan man fixa i ordning det själv? Tacksam för svar. Ps. Aldrig mer en Bmw utan Eisenmann...hehhe fy fan!! | |
|
Jag tror inte det är specielt enkelt. Vet ej hur det görs, men det finner du ut på e46fanatics.com. Se under tech (jag kan tyvärr inte gå inn på den sidan från denna datorn för då får jag windows felrapport). En fråga.. växlar man fortare med short shift? Jag vet vad short shift är, men forstår inte riktigt. Det kan vel inte vara bra för växellådan? |
|
|
Morten: Växellådan tar inte någon skada av shortshift. De brukar normalt vara så att shortshift kortar slaglängden för växlarna med 50%. Så ja, du växlar fortare iochmed att växelvägen blir kortare. Installationen är ganska enkel om man följer installations anvisningarna till punkt och pricka. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
lägena blir ju kortare = snabbare.. fast finns nå short shit som bryter tändnigen eller dyligt så du kan fulgas växla.. men de kostar nog massor med!!! fast har man bra med pengar så ska man ha skoj! Min bil Länk |
|
|
wendtan: Jo - men om man växlar snabt så är det vel inte bra för lådan? Jag har lært att man ska växla sakte, inte dra den rett över i neste växel, men typ flytta spaken i "två omgångar." Ut av växlen (i fri) och inn i nesta växel liksom. Her är denna DIY-saken jag tenkte på: Länk Typ 2 t jobb. |
|
|
ACS innehåller väl en ny shifter carrier och för att få loss det förb... clipset längst fram så har jag för mig att man måste sänka växellådan några centimeter för att komma åt. Och i så fall är det inget 2 timmars jobb man gör hemma i garaget... /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.