|
|
|
|---|---|
|
Bilen strtar inte direkt men efter några försök... startmotor är bra ock fungerer perfekt. tändstiftar är nästan nya, kablar är i bra skick , men bilen går inte att starta lät. Det behövs några försök för att starta den och jag tror att jag ska brina startmotorn snart!! Please help!! | |
| jag har en 535 e34 '88 med m30 motor | |
|
Kan låter som att du kan ha dåligt tryck i bränslesystemet. KOlla att soppapumen fungerar som den ska. Den ska låta så fort du slår på tändningen. Kan även va så att det är någon spridare som läcker och surar ner motorn. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Vad illa jag skriver :) "låter som" skulle det stå :) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| hur man kan kola tryket på bränslepumpen eller spridarna? | |
| uppträder det enbart när bilen har stått ett tag så kan det vara en backventil som har gett upp. För en sådan måste det väll finnas på BMW också eller, finns ju på allla andra bilar. | |
|
köp en tryckmätare bensinslang och T-rör på biltema=billigt, och koppla in på trycksidan. bör vara ca 3kg tryck. ngt lägre med motorn avstängd. FAF |
|
| tack alla snäla !!! | |
|
Prova först med att sparka bilen.. lätt och smidigt vid bensintanken. Nu sitter du med startnyckel i handen och ber gud för hjälp prova nu!!! startar inte??? då sätter du eld på skiten och söv gott på nätterna utan bekymmer.. M.V.H MAuricio :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.