AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.454

Har ni kikat på denna?

Grubbe
Länk

Var bra pris på denna, försöker få tag i säljaren nu men han svarar inte.

Bilen har funnits ute tidigare men med ett högre pris, någon här kanske rent har varit och kollat på den?
Gemini__
Länk fanns visst här på "Powerbörsen" åxå. Vet tyvärr inget om den, ser jättefin ut på bilden iaf. Hoppas du får tag i ägaren, för en ev. affär =)

Mvh:
Thomas
Grubbe
Jahapp, då ska man åka ner till Sthlm på Fredag och kika på bilen iallafall. =) Nu ska jag sitta och studera gamla trådar om vilka fällor förutom VANOSEN (!!!) man ska titta på.

Tänk på stackars mig som aldrig ens lyssnat på en vanosenhet. Det är verkligen upplagt för att köpa grisjäveln i säcken. =/

Bilen var iofs M-testad nyligen med felfritt resultat och man tycker att det borde säga en hel del.
Grubbe
Jag håller med! Den är kanonläcker.

Bilen verkar vara okej faktiskt. All dokumentation verkar finnas, jag har talat med importören som tog in bilen -99 och han gick i god för ägaren och hävdade att han var en ruggigt schysst kille som inte skojjar med bilar.

Företagsbilen Eskilstuna hette importfirman och dom verkade vara seriösa, lämnade b.la 16 månaders garanti på denna m3:a då den lämnades ut därifrån. Miltalen verkar stämma och allt verkar frid och fröjd sånär som ett par kristaller som kajkat ihop på displayen i instrumenteringen. Är det något att oroa sig för tro? Det är likadant på min sambos 525 tds. =/

Gud vad jag skulle vilja ha lyssnat på trasiga vanosenheter innen på fredag!! =)
Grubbe <

Du kan inte lyssna dig till en dålig vanosenhet, om vanosen är trasig däremot har du en motorgång som en trålare. Tänk nu på att motorn i M3 väsnas hyffsat, vissa mer, vissa mindre. Så att du inte får panik för att den inte låter som en 328 el dylikt.

En annan sak för att kolla vanosens funktion är att lyssna om den släpper ut trycket efter du stängt av motorn, pyset är alltså ett friskhetstecken.

För övrigt så ser det ut som en riktigt fin bil. Den har ju annonserats ett tag så det kanske finns skaplig prutmån.

Lycka till

MVH
Zafiro
haha, grubbe ska köpa riktig bil.
540i var inget att ha ser jag.
nåja lycka till med bilen, ett kliv framåt även om din S40 var trimmad så är detta en roligare bil att köra.
Kompressor nästa mål?
Grubbe
Zafiro: Jag tänkte ju att det skulle bli en överaskning för dig! =)

Egentligen skulle en 540 in sitta fel, men jag tror att jag nog inte är mogen för det steget ännu. Jag har trots allt just fyllt 20 och har nog några år innan det är dags för 540. =) Synd bara att jag inte kan fortsätta bråka med dig i olika xxx v.s Bmw-frågor. :D

Det blev dessutom ändringar i schemat såatt det blir nästa fredag jag åker ner och kikar på/hämtar kärran. Hoppas verkligen att den är fin och inte ett nerkört lik.
Företagsbilen i Eskilstuna bedriver seriös verksamhet mig veterligen.
Grubbe
bjoerck: Efter mina samtal med ägaren utav Företagsbilen så har jag också fått det intrycket. M-test på alla bilar, ordentliga garantier, importerar bara ifrån aukt. bmw och mercahandlare i Tyskland och ett otroligt serviceinställt och vänligt bemötande då jag (en bonnjävel ifrån Norrland) ringer och ställer konstiga frågor om en bil som dom sålde för två år sedan. =)

Jag har varit där och kollat på flertalet bilar jag varit spekulant på när jag varit i bilbytartagen. Relativt högt prissatta men i gengäld i ofta mycket gott skick. Några autobahnlik gick inte att finna hos dem. Främst handlar de med nyare BMW, Mercedes och Audi.
Grubbe
Efter lite mer telefonerande visade det sig att avgasvärdena vid senaste bes. (300 mil sedan) var klockrena. Värdena var så låga dom bara kunde bli. =)
Zafiro
Grubbe, det märks det att du blivit äldre och mognare. Du har förstått stt bmw bygger trevlig bilar. Tummen upp för dig :)
Grubbe
Zafiro: Det har jag alltid varit medveten om. Droppen som fick bägaren att rinna över var när jag erkände för mig själv att tantens slutkörda 525 tds ifrån tidigt nittiotal var roligare att köra än S40:n. Jag tog hellre den då jag skulle ut och köra än S40:n. Då var det bara att hiva ut S40 på blocket och skicka iväg den.

Men fasen vad skön 525:am är att köra.. Kopplingen, lådan och balansen är helt otrolig. Att den dessutom gått en herrejösses massa mil utan att klaga gör ju inte saken sämre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.