AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
708

Singeltorkare, besiktning?

ji
200
jimmyn
325 E30
323 E30
Går bilen igenom besiktningen om man har konverterat till singeltorkare?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nej
Förhoppningsvis kommer stilpolisen och spärrar in den som bygger också.
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Asså....vad skulle nyttan vara eg? .....torkar bättre?

Riwa
jag tycker det är grymt mycket snyggare med en torkare!!!!!!!!!
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Håller med det är grymt snyggt,och jag tänker bygga om min 323:a.Det går att komma igenom besiktningen, jag har ett par polare som bes med singeltorkare.

hjorten
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Utan "kontakter" går det inte igenom. Har en polare som åkte dig på flygandebesiktning så det bara small om det. Inte populärt.
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Om du kör in till besiktningen med torkaren mitt i rutan så går det inte men om man lägger ner den på sidan så ska det inte vara något problem det var det iallafall inte för mina polare och visst om man råkar på en nitisk farbror med märke i kepsen så är det ju skit men om man är trevlig så brukar det inte vara problem.själv så har jag en racingvinge på min 323i,typ stcc och det var inga problem att bes med den och farbröderna säger inte heller mycket om den. :)

hjorten
er
256
eraabos
M3 E30-88
Besiktigade förra bilen tre år i rad med enkeltorkaren liggande och det var inga problem.
Co
42
Cordobez
BMW 318I -88
Såhär står det i SFRO:s bygg handbok.
Vindrutetorkare.
vindrutetorkare ska ha minst 2 svephastigheter, av vilka en ska uppgå till minst 45 dubbelslag per minut på våt ruta.
Vindrutetorkare skall vara motordriven och uppfylla ovan angivna frekvens oberoende av fordonsmotorns belastning och varvtal upp till den högsta hastighet som fordonet kan framföras med, dock 130km/h vindrutetorkararm skall återgå till viloläge eller särskilt parkeringsläge efter det att vindrutetorkaren stängts av. Ovanstående föreskrifter gäller inte bilar och motorcyklar före 1969 års modell.

Det står inget om att torkaren inte får stå rakt upp. Man kan ju ha den possitionen som särskilt parkeringsläge..
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Tur att det finns bilar som har singeltorkare orginal som på dom dessutom ser snygga ut =)

Länk
Har besiktigat med min Singeltorkare utan problem.
Åkte fast i flygande besiktning i Tisdags,men dom frågade bara om den tog över hela rutan..det gör den sa jag och visade dom..
Dom vinkade in mig för jag hade dimljus med halvljus på bilen..
Så sätt dit singeltorkare..

Bengan

Länk
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Singeltorkare kanske är bra.. Bara man slipper se dem; dubbel som singel! Det är ju ingen höjdare med singeltokare som pekar rakt upp på vindrutan! Ser ju ut som om den hängt sig! ;-) men det kanske går att undvika, även med singeltorkare...

//Kungen Af Malmö

Kungens bil ==>> Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.