|
|
|
|---|---|
|
Nu, har jag lusläst alla inlägg angående larmproblem, och jag hittar inget som är likt mitt. Larmet är ett CarGard 850S. Mitt problem med larmet och centrallåset, det är att när jag ska låsa upp bilen med fjärren så låser den direkt igen. Och sen så händer det ingenting när jag aktiverar eller avaktiverar. Så då har jag avaktiverat larmet med fjärren, så får jag låsa upp bagageluckan, och då går larmet ändå. Men det kanske är orginallarmet som löser då, anledningen till att jag öppnar bagageluckan är för att bryta strömen, först då kan jag låsa upp bilen, och sen är det samma visa igen. PB | |
|
me lite tur e de fukten som spökar.... Testa å nolla larmet genom att plocka strömmen ett par minuter. Är tyvärr svårt att provköra ett 850 i datorn eftersom de inte har nån löstagbar sockel likt 950 å t70 |
|
|
Hade liknande problem med mitt carguard, även om det var en annan model (9000-något) efter ett strömfall. Det löste sig efter att verkstaden körde en nollställning på bilen. Mvh Elvis |
|
|
Hade liknande problem när jag råkade spilla lite cola på centrallåsknappen på mittkonsolen i bilen. I ungefär 2 dagar låste bilen upp dörrar och stängde dessa igen vid varje knapptryck. Fenomenet upphörde dock när vätskan torkat upp. /D |
|
|
Det har löst sej nu, det var ju så dumt fel så att man skäms. Jag hade ju inte en aning om att dom inte kopplat bort orginal-larmet, så att det har varit aktiverat när jag avaktiverat det andra, så det var därför detta fenomen uppstod. Offtast är problemen enklare än vad man tror, man tror ju alltid det värsta först. Tack för tipsen ändå. PB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.