AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
677

Hittat en 328 coupé...frågor

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tjenixen!

Jag har sprungit på en 328 Coupé här i Stockholm hos en handlare..

Några frågor..

Det är en Cosmossvart svart coupé, 1995, med RÖTT läder, röda inlägg på dörrsidor etc, rollo, etc.
Bilen har gått närmare 16.000 mil, men verkar maskinellt vara i gott skick.
Den har Zender kjolpaket, samt AC Schnitzer avgas..samt 17" BMW original krysseker fälgar..sänkr ganska ordentligt.
Enligt säljaren har den även andra kammar, samt sportavgas...

Lite godsaker med andra ord...

Kom till sverige för ca 2 år sedan...

Lite intresserad av bilen som "andrabil"

Undrar om någon här vet något om bilen, eller kanske t. om har ägt den?
Den såldes tidigare av Europavagnen i Danderyd..

Sen undrar jag om 99.000:- är överpris för en 328 coupé med dessa mil & utrustning?

Mvh
K
Jag tillhör dem som tycker 99' är tokdyrt för en 328 -95 med udda specifikation (rött läder, zender, trimning mm). 16 k mil är inga problem så länge servicen är skött, dock ett frågetecken för hur tuningen påverkar livslängden.
Men jag vet att det samtidigt finns flera som är beredda att betala extra för div styling och tuning så de själva slipper besväret.

Är man torsk på rött läder och zender styling tycker jag ett slutpris på 80-85 vore mer lagom om historiken och skötseln är kristallklar.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
aa jag skulle säga att 99k är överpris.

Jag gillar inte 328 -95. Får inte samma kvalitetsintryck som på 96 och framåt, därför jag köpte en 96a bla. men det kanske var just på dom bilarna jag tittade på.

MVH // Harris
Länk
ic
237
icho
320i, -04
Kom ihåg att en beg. bil hos en handlare alldrig är satt till lägsta pris för vad dom säljer den för... Lyckades pruta ner 525:an från 79' till 68... Det pga att vi åkte en bra bit för att hämtaden, men gör ett sörsök att pruta. Det kan ju aldrig bli dyrare..=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.