AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.815

Hur får man turbo konverteringen godkänd i en BMW 325 -87?

Wo
34
Wolverine
318ti Compact 95
En polare till mig har en BMW 325 -87 som de satt i en turbo i men när han skulle besiktiga bilen så gick den inte igenom. Finnns det något sätt man kan få bilen att gå igenom utan att behöva plocka ur turbon varje gång den ska besiktigas

Mycket tacksam för svar

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Efter det jag läst här på forumet så går det absolut inte:( Prova söka på sök- inlägg, typ turbo AND besiktning så finns det nog massor av läsning!
in
438
inkognito
E34 535-92
ja bygg om hela bilen o typa den som ombyggt fordon men då måste han göra rätt mycke. typ bygga om chassit bromsarna fjädring ja you name it. blir nog enklare o ersätta turbon med 2 rör istället

/Stefan K
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Det hjälper inte vad du gör (inte ens typa om till ombyggt fordon) sålänge inte motorn hade turbo från början. Det är avgascertifieringen som är problemet.
Har nog diskuterats tusen ggr på detta forum.

///Jesper

BMWCS #5494
Wo
34
Wolverine
318ti Compact 95
Tack för alla svar.. jag har själv läst på forumet och meddelat polaren om vad som gäller! så han får glatt ta ner motorn varje gång!! :)

al
158
alfi
325im-89 TURBO
325 cab-87
i pricip måste du typa bilen som ombyygt fordon eller om bilen är äldre än 1975 för i så fall finns det inga avgasintyg, och du kan klara besiktningen
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Fan då skulle man kanske sparat sin Volvo 242 från 75... hihihi... matat den med turbo ;-)
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Jeg som trodde norge var strengere i alt!?

Jeg har sendt mail til biltilsynet i norge om godkjenning av M535 med turbo.. Jeg fikk til svar at om jeg kom med bremse papirer på at jeg ikke har økt effekten mere enn 15%, så skulle det gå bra!

Hehe.. må vel dra ut en tennplugg eller to da hehe
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

kanske man ska ta och registrera in bilen i norge, att åka till norge och bes. bilen varje år kan man ju lägga tillsammans med någon semester eller nått ;-)

Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot.
gangsta_toth
Man får väl inte äga en utlands-registrerad bil som svensk medborgare väl?
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
Eller så kör man obesikigat... Billigast å lättast!!
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
limmet:

Jag håller med fulständigt;)
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Limmet: säg den dagen då du råkar köra på två stycken i publiken när du är ute på nattliga race, dom blir förlamade och måste sondmatas 24h timmar om dygnet.

Ditt försäkringsbolag vägrar betala ut skadestånd och underhåll som då du kommer att få betala, då jäklar får du arbeta duktigt

Iofs värsta tänkbara scenariot, men allt kan ju hända...
Kan säga att tanken känns ganska obehaglig... skulle inte vara helt fel att få bilen bes. och försäkrad. ;-)

Man tycker iofs att något försäkringbolag skulle vilja försäka bilen sin, iofs så är den ju turbokonverterad, får väl kosta lite mer då..
dom är väl inte sena att tjäna pengar.

Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot.
Behöver ju inte vara så grovt som föregående talare sa, men säg bara att det blir en stor krock, ditt fel, du kör med obesiktat.. kan bli en dyr affär? Värt att tänka på iaf..

Mvh Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.