AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.223

Besiktning idag! hjälp önskas...

bl
143
bloom
325i E36
Skall besiktiga bilen (325 E36) idag och givetvis så har det blivit väderomslag så att jag har fått imma på det yttre lyktglaset till höger strålkastare. Misstänker att det inte gillas.

Vad ska jag göra? Hade en ide om att helt lätt plocka bort glaset, torka av det och sätta dit det. Sitter fast med två clips i övre kanten vilka jag avlägsnade men det sitter fast ändå.
Är det limmat osv eller ska det gå att få bort lätt?

Snabb hjälp uppskattas då jag har 2 timmar på mig. :-(
TobbeBMW
Lossa kåpan som sitter där du byter lampa, sedan riktar du en värmefläkt mot glaset (från lagom avstånd) sedan väntar du ca 30 minuter, imman är borta.
Har samma problem som du och jag har kört denna metod många ggr med bra resultat.
bl
143
bloom
325i E36
Bra tips!

Dessvärre är jag på jobbet med bilen ståendes mitt i stan.
Plockade i varje fall bort ena "kåpan" och flyttade bilen till en annan parkeringsplats så att nosen står mot den tillfälliga solen. Se om det kan hjälpa?
bl
143
bloom
325i E36
Är väl desperat nu men:

Om man fyller en påse med varmt vatten och håller det mot glaset.
Blir det
1 bättre
2 sämre
3 ingen skillnad

Någon som har en teori?
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
prova att låta den stå med helljuset på ett tag. Kan funka tillfälligt i alla fall. Lycka till med besiktningen!
bl
143
bloom
325i E36
yozef:
Bra tips! Testade på tomgång i ca 25 min, sakta men säkert så minskade det. Fick nästan bort allt. Bara att hoppas att väder....et håller i sig.
Är det någon som har förslag på en mer långsiktig lösning?
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
ta reda på var fukten kommer in och täta.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Har för mig att det sitter någon sorts packning mellan glaset och plasten, den kan läcka. Annars så har givetvis jag också haft det problemet på 3 av mina 4 e36:or. Dras med detta även på min nuvarande. Testade med att borra ett 2,5 mm stort ventilationshål på överkant av lyktan, har blivit bättre nu men inte helt bra. Ska demontera lyktorna snart, rengöra och hitta på nått mot imman. Störande och fult.
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
ja har samma problem på båda mina e36:or
en 92:a och en 97:a ....nog ganska vanligt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.