AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.210

Ta det lugnt i trafiken

Sida 2 av 2
Med tanke på att vattentempen är graderad i grader celsius så borde hastighetsmätaren ha skalan Km/h.

Egentligen spelar det ingen roll vad mätarna visar då det med största sannolikhet inte är hastigheten vid krockögonblicket. kortslutningar och krockvåld gör att mätarna kan inta vilket värde som helst.

Haglund2306. En bil som kolliderar i 80 km/h mot ett träd kan mycket väl gå av på mitten. Strukuren hos en bil för att ta upp sådana krafter är väldigt små.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
var inte det vit röda registrerings skyltar på dom andra bilar?? då är det väl inte Polen och tror inte heller på tjeckien

MvH Bmw 4-ever
Deliq
Vad är det som säger att hastighetmätaren visar på kollisionshastigheten ??
Kan ju faktiskt ha gått betydligt fortare och nålen "fastnat på väg ner" när instrumentet deformerats...

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
bjoerck: Det har du säkert rätt i. Jag förstår dock fortfarande inte var de skall ha hämtat en kilometerhastighetsmätare till en Audi A3 som går till 150 knyck från. Audi 80 -74?
Audi har inte, som exempelvis Saab, en mätare som är tätt graderad upp till 140 knyck och sedan är glest graderad utan en, som i BMW, helt rak skala på mätaren. Jag har själv exakt samma instrumentering i min bruksbil bortsett från färgen och typsnittet på siffrorna/bokstäverna.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Kollar man på första bilden på den första länken så ser man ett par skor och en liten bit av ett ben som sticker fram under den vita plasten. Ligger nog någon därunder.....

Den bilden fins inte med på Liste´s länk av någon anledning.

///Jesper

BMWCS #5494
Visa användare
2.842
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

In Reply to: holy sh!t, just found this crashed A3 on a german A3-enthusiast-site posted by kRyptOnite on 2004-03-19 16:16:31
This accident happened on the 20th February around 7:30 here in Portugal. Both occupants, male, were instantly killed, the driver 27y.o. and the passenger 21y.o.

It was the Carnival, and they were coming from one of the most famous carnivals in this country, in the town of Ovar.

The road, connecting Ovar to nearby Maceda, is not suitable for speeds above 90Kph (not to mention that this is not the legal speed limit).

All these places mentioned above are part of Aveiro's district, and can be found on a map looking in between the towns of Aveiro and Oporto (northern part of Portugal's west coast).

I've read many "experts" on the same subject on A4's forum.
I can garantee to all of you that, sometimes, reality is stranger than fiction; no blood on the car, no blasted glass spreaded all over the floor to be seen, the hand brake pulled up... Nevertheless it happened just like those pictures show it.

To all of you that still doubt it, just choose portuguese google www.google.pt and type "acidente audi a3".

The calculated speed upon impact was about 150kph, flying several meters making an-almost-180º turn while flying towards that pinetree.
Portugal!! visst var jag nära i min gissning ang.i vilket land det hände i.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
OK. Jag ger mig. Kikade på Audis hemsida och det visar sig att de nyare bilarna har just en likadan skala som Saab har på sina bilar. Alltså att det är stora hopp upp till 140 knyck och sedan blir skalan mycket trängre.

Länk

Det måste varit en nästan helt ny bil då, för kompisens A3:a har det inte och det är en 2002:a.
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Kusligt. Håller med om att det ser lite underligt ut, men har sett liknande saker i verkligheten och det kan bli hur som helst när sånt här händer... Synd och onödigt.

Länk

Mvh Tjäder
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.