AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.168

Ta det lugnt i trafiken

Sida 1 av 2
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Länk

/Erik

///Tänk först, meka sen...
Herre jävlar vilken fart han måste ha haft.

-----
Mvh
Nisse
Länk

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Jo där måste det ha gått undan.. men jag tycker heller inte de dära däckena ser ut att ha alltför mkt mänster kvar... och sen ska man inte överskatta audins vägegenskaper så dära ;)

__
Länk
/JB
Jag tror att han kan vara lycklig att det gick så fort. För inte överlevde föraren den där smällen!?
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Om nu det var äkta, det förekommer en del diskutioner om det på det forumet. Det verkar allt lite underligt att det inte finns några spår på marken, alla delar verkar bara ha hamnat där de ligger utan att släpat längs med marken.
Varför har inte rattens airbag löst ut sig??

Nipply
Haha, om det nu är äkta så är det en förbaskat god anledning till att inte köra VAG... :-)

Mvh Elvis
D-diddy
hastighetsmätaren har fastnat på 80 MP/H (130km/H) nyckeln ser ut att inte vara av v.a.g-typ Snarare skurk-typ vilket gör att åtminstone jag tror att bilen är stulen. så då går ju talessättet "vissa straffar gud direkt" att använda. fast det verkar ju konstigt att det inte är några spår på marken..

David

"The unattainable is invariably attractive"
D-diddy
satt och kollade lite till på bilderna.. att marken inte har märken kan ju ha med samma faktum som att barken på trädet är avskavt en meter upp att göra.....
David

"The unattainable is invariably attractive"
Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Jag tycker att nyckeln snarare ser krökt ut. Det tillsammans med trasig vindrutetorkarspak och jättegrop i ratten = förarens ben när han var på väg ut på luftfärd?

Angående hastighetsmätaren så är bilen vänsterstyrd så jag skulle tro att den är graderad i km/h men jag kan ha fel. Intressant att notera dock att det är en diesel. Går att åka fort med dem också.

Avslutningsvis vill jag också kommentera det där med spåren. På andra bilden nedifrån (fjortonde ovanifrån) så ser man att det är en vall vid sidan av vägen där bilen har gått av och det tillsammans med att barken är avskavd en meter upp som D-diddy skrev tidigare så var nog bilen i luften innan den tog i trädet.
Det är km/h på hastighetsmätaren, inte mp/h.
Det finns inget glassplitter någonstans, varken i bilen eller utanför. Inga oljor eller vätskor har läckt från motorn eller bilen, det hela ser väldigt välplacerat ut.
Bilen är dessutom väldigt fint och rakt kapad bakom framsäterna..
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det är inga km/h utan mph. Det finns ingen Audi som hastighetsmätaren går till 150-160 km/h på. Den har samma gradering och instrumentering som min Passat och där är rakt upp 135 km/h (mätaren går till 270).
Där km/h och inte mph. Mph-mätarna är graderade 0, 20, 40, 60, 80, 100, 120, 140, 160.

Bild:
Länk

Jämför med:
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
om ni kollar på 1 o 4 bilden så ligger det någon vitt på marken, är det inte så att dom täkt över något kanske blod där kropparna låg?? det finns ju ingen blod på stolarna så dom kanske kastades ut...kankse dom inte hade några bälten på sig eller så gick dom av?! Hur ser ni om det är disel?

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
I aint see shit, som dom säger... Vill oxo gotta mig i eländet, och vara med att gissa vad som hänt, men länken funkar ju inte..:-)

Två bilar är fler än en..
li
1.959
liste
535i -89
Fungerande Länk
Verkar som om bilderna kommer från Polen/Tjeckien så jag tror då att det är km/h på mätaren.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
OK. Då har vi alltså en Audi A3 som har en toppfart på 150 km/h och som träffat ett träd i runt 80 blås och gått av på mitten.
Nej, jag tror fortfarande inte att det är km/h.
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Haha.. inte f*n vet jag varför man fejkar en sån grej... men den MÅSTE vara fejkad. Ser ju ut som efter en flygplanskrasch.. dvs 750 blås rakt ner.. Icke serru.

Två bilar är fler än en..
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Det var det jävligaste jag sett. Skaffade inlogg för audis sida och gick in och läste lite. Min slutsats är: det har hänt på riktigt, det är kilomerhastighetsmätare.

MVH
Robert
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ja, eller kilometerhastighetsmätare då. Svårt ord.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.