AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
747

Hur montera seidl front på E34?

Am
569
Ambush
540i/6-94
Ska montera en seidl-front på min 540 efter att en grävling dödade originalfronten. Jag vill kunna plocka bort fronten relativt snabbt och enkelt men ändå inte ha skruvar eller muttrar utstickande i fronten. Är det någon som har tips på bästa sättet att fästa fronten?
Nu vet ja ju inte hur Seidelfronten skall monteras men jag antar att man behöver "limma" dit den gammla stötfångarbalken på något vis innan montering,kommer ihåg att killen som monterade M-fronten på min E36(ej original front) hade ett litet "helvete" men bra blev de....Dock så monterade han på vanligt vis o ej så som du önskar...Kan man inte "såga" upp fronten där muttrarna skall sitta o sen såga till en bit med bra passform från din numer kasserade 540-front o fästa den snyggt med en "klick" silikon eller liknande???Det väl det enda sättet som ja kan komma på..

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Am
569
Ambush
540i/6-94
Jo ta bort den gamla fronten är ju inga problem, saken är ju att jag inte vill såga upp den nya för att använda befintliga muttrar för uppfästning. Dock verkar det som att det inte finns några andra sätt än det som dawwe föreslår utan att ändra om krockdämparna som balken sitter i vilket jag inte vill göra.
Am
569
Ambush
540i/6-94
hmm förstår inte riktigt var fästpunkterna är. Får ta mig ut i garaget och glo lite...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.