AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
693

Turbokonvertering av en 325 - 87

Jag har planerat att till sommaren sätta igång med ett litet projekt, bestående av en Turbokonvertering av en 325 från 85.
Jag har inga direkt tidigare erfarenheter, men är inte helt vilse i en verkstad. Jag har redan fått en del tips, men jag känner att jag vill ha mera kött på benen om jag ska sätta i gång med det här. Om du har erfarenhet av turbokonverting av en 325 får du mer än gärna skriva lite så kan vi snacka. Jag är tacksam för alla råd jag kan få från dig som vet vad det kan finnas för typiska problem osv. Jag har planerat att även köpa en smt 6 och en m3 koppling...Så om du har nåt liggandes på en hylla nånstans eller vet var man kan köpa till en "vettig" peng är det bara att skrika till! Fråga om det är nåt du undrar. Tack på förhand Andreas
Hej och varmt välkommen hit!

Din fråga är extremt ofta förekommande på detta forum.
För att göra det enkelt för dig så tycker jag att du sätter dig ner och söker på forumet. Kunskapen om just turbokonvertering är på detta forumet väldigt stor. Det kommer du snart märka om du söker på ord som "325 AND turbo" eller "m20 AND turbo".
Det kommer att ge dig läsning i flera flera timmar framöver!

Lycka till!

/Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.