AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.486

Var sitter batteriet till instumentpanelen?

Tja! Bränsle mätaren har slutat fungera. Eller den funger ett tag om bilen stått still nägon timme. Har hört att det ska va batterier i instrumentpanelen. Har tidigare bytt alla kondensatorer o lampor råka löda en kondensator fel också +- men fixa det sen.

Problemet är att jag hitter inte batterierna! har kollat överalt på plattan. Var sitter de? bmw 525 e34 89

mvh

D.M
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det finns inga batterier i din, du har bara kondensatorer.
Visa användare
150
sa77
320i -89
Dom batterier du nog tänker på sitter på si-kortet. men dom har inget att göra med bränslemätaren. Dom är en xtra strömkälla för serviceindikatorn, när du bryter strömmen (tar bort batteriet).

"E34 FOREVER"
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Som sagt, 525i-89 har inga batterier!
Batterier finns bara på E34:or med mekanisk vägmätare, dvs tidiga 520i, 518i och 524td.

Troligen är det givaren i tanken som är kass, sök så hittar du info.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
oj jag menade bränsle förbrukning mätare.. finns det någon kontakt som kan börja glappa om bilen blir varm?
Jag har en 518 med mekanisk vägmätare, borde alltså betyda batterier. Min temp.mätare har oxå ballat ur, BMW vill ha 3 500 för att byta kortet. Någon i Lkpg-trakten som är duktig på sånt här? Vågar inte ge mig på det själv, men vill inte lägga 3500 på ett nytt kort när det borde räcka med att byta batterier...
hr
63
hrb
518i-90
Hej!
Jag har samma bekymmer med bränsleförbruknings mätaren den går i topp när jag kör och går till noll när jag släpper gasen jag har bytt batteriena.
Jag testade att köra utan batterierna ingen skilnad men hade sedan ett lödfel på ett av batterierna då gick inte varvräknaren.
Det är alltför högt pris på ett nytt kretskort
Hans i kungsör (Lågmilaren )

hr
63
hrb
518i-90
Hej
Jag skulle vilja ge ett bra tips till er som skall ta ut huvudinstrumentet ur sitt säte använd en sugfot en som man använder normalt till rensa i hanfat med.
Det funkar perfekt så man slipper att peta med skruvmejslar mm.
Men se till att den är ren givetvis.
hrb

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.