|
|
|
|---|---|
|
Hej, har kollat att ohmvärdet är samma på all givare, ca 3 kOhm oavsett polaritet. Vänsterfram och högerbak är bytt för 14 mån sedan, så det är väl inte nån utav dem som är sönder nu ? Om alla andra instrument funkar OK, bara ABS/ASC lyser så kan det vara fel på nåt annat än själva givarna ? Var skall man söka efter glappkontakt, finns det nåt centralmodul för dessa funktioner, kan man felsöka den själv ? Mvh Leo | |
|
Jag skulle ändå tro att du har någon givare som är trasig. Jag ohm mätte mina också när jag hade problem,och fick samma värde på alla. Men ändå var det en som var trasig. Väster bak kan du ju utesluta eftersom om den är trasig så slutar ju fler grejor att fungera som hastighetsmätare m.m . Kan ju chansa på att det höger fram,genom att det inte var allt för länge sen dom andra är bytta. Men det är ju ingen garanti att dom ska vara hela nu efter 14mån. Tror att det är lättast att fara till BMW och koppla upp sig. Ny givare kostar ju ca 800 och BMW tar 1100:- med byte och allt "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.