|
|
|
|---|---|
|
hej tänker använda mina dls up5 i originalplaceringen fram med diskanterna vid a-stolparna, tycker dom låter klockrent men det behövs något mer för att få lite kraftigare ljud... kruxet är att jag inte vill lasta ner bilen med en tung baslåda... så jag undrar om det skulle räcka med 2st 6x9 i hatthyllan? (är nån stjärna som redan sågat i den tyvärr) gärna förslag på sådana som pumpar bra (dock ej mds) eller om ni har någon annan lösning för att få mer tryck utan att det väger för mycket?... tacksam för svar going 2 fast.. expect nothing less.. | |
|
Jag tycker absolut att du ska provlyssna på ett par seriöst installerade 6x9"are, dom kan ge förvånansvärt mycke i en bil där bagaget är ordentligt skilt från kupen. Fast den aldra aldra djupaste basen klarar dom inte av så bra. Har nyss installerat ett par Länk i en E36 sedan och det är svårt att slå den pris/prestanda kombinationen. Har du större budget så är det många som har goda erfarenheter av DLS 6x10". |
|
|
a låter dom där bra så är det helt klart prisvärt, men ska ta å kika närmare på de där dls 6x10" going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
| några 6x9 som jag blev extremt överraskad av är gas, finns på brl.se, de spelar faktist bättre än de alipne 6x9 som jag hafft och så är ju priset det bästa.. Gas har även en smidig basålda med en 10" i färdigbyggd låda på 13liter för 800kr. Spelar kanon och tar knapp någon plats | |
|
Nog för att 80 talet är inne igen men snälla låt 6x9orna i hatthylan stanna kvar på 80 talet.. Får kall kårar av vita Manta Gsi med 4 x 6x9or i hatthyllan och Modern Talking på max skrän volym..... utan satsa på högkvalitativa högtalare ( ca 2000:-/par) i orginal hålen fram och bak samt en sluten baslåda med 8/10/12" och ett bra steg på 4x 50W RMS Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
hmm läs gärna innan ni svarar... jag personligen är inte mycket för varken hatthylle högtalare eller 6x9or och fick jag välja skulle jag ha ett schysst framsystem med en rejäl baslåda... å andra hand magnus tycker jag att dls up5 är "högkvalitativa högtalare" och var är originalhålen bak på e30? min har inga iaf.. nu är problemet VIKTEN av en baslåda och det var därför jag skrev inlägget, ja citerar rubriken "bra ljud i e30 utan tung baslåda?" going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
DLS passar bra in på "högkvalitativa framhögtalare" ja ( om man gillar ljudet från dom, vilket jag personligen INTE gör..) Baslåda behöver ju inte innebära 120 liter och 22 mm golvspånskivor utan t.ex. färdiga "rörbasar" KAN låta ganska bra eller lådor i glasfiber ( poppis på kombi bilar) en duktigt och kunnig biljudfirma kan säkerligen ge goda råd ang en lätt och smidig konstruktion äen Mr Robsarve har en del erfarenhet och goda ideér på sin hemsida: www.n-core.se Är man helt viktfixerad race putte ja då hivar man stereon rakt ut och sparar ytterligare 2-3kg...*S* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
aja då hajjar jag;) glasfiberlåda kan va en ide eftersom man skulle kunna gjuta en sån "runt" fjäderbensstaget, men vilken lådtyp funkar bäst i e30 och ska basen bara riktad bakåt? får hoppas det iaf för annars blir det knas med staget=( hur många lager krävs eller hur tjock ska man göra lådan samt hur mycket bör en sån stagas? going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
Kanske en Länk som man spänner fast i staget med 2-3 remmar enkelt och lätt att plocka ur om det skulle vara så.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.