|
|
|
|---|---|
|
har ett jätte problem med min lilla sexa... den är SEG maxar högst 120-140 km/h o drar 5liter milen o efter en 10min körning så glöder grenröret?? Vad kan vara problemet? /JD | |
|
låter som felinställd tädning. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
tändning menar jag såklart.. ;) /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
| Det är garanterat lamda sonden.... | |
|
det sitter ingen lambda på 86:orna ! (om det är den ni pratar om ?) Gjorde du nåt innan den blev att gå så, eller kom det bara ? kolla tändningen som sagt ! |
|
| Sitter L-jetronic på den visst?, ta å varva upp den till säg 2000 varv, sjunker varven på nytt efter en liten stund? | |
|
har haft en motor renovering på den... grejjen är ju det att mellanaxeln har ju ingen märkning.. hur nolllar man tändnigen på en b20m20? På volvo kan jag. Det finns ett jack i fördelaren o rotorn ska stå jämns med detta jack eller? när motorn står i ÖD. Fördelar locket är dåligt kan detta ha någon åverkan på att den går som den går? |
|
|
kommer inte ihåg hur det ser ut på den fördelaren, men prova att ställa rotorn mot jacket när motorn är i öd ! Har du stoblampa kan du ju kolla med den annars ! |
|
|
nope har ingen sådan.. Grejjen är ju det att fördelaren verkar ju stå rätt. går den att vrida på som på en volvo b2* motor? |
|
bmwracing |
Ja den går att vrida på. Men tändningen blir ju bara grundinställd när du ställer den efter jacket, antagligen är tändningen för låg. Du bör låna ett stroboscop för att få det bra. |
| Förmodligen är din kamaxel slut. | |
|
Grodan, oj vilken slutledningsförmåga. Tyckte jag läste att den varit in för motorenovering nyligt... om jag läser hela texten, antar då att det skulle uppdagats att kamaxeln är slut.. + att det tickar kraftigt.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
svintoleffe |
Jag tycker ochså att det låter som om tändningen står åt helsike fel. Då får man det här fenomenet med glöadande grenrör. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
|
Sätter också en stor slant på felställd tändning. /Christofer |
|
|
Ok Men det med slut kamaxel... Jag tror den är bytt för 4000 mil sedan.. Men den tickar det gör den.. Men det fenomenent kan man väll även få när tändningen står fel eller? |
|
|
Ja du kan få tickande/knackande ljud när tändningen står fel. blandningen tänds ju vid fel tillfälle, i ditt fall efter att avgasventilerna har öppnat. /Christofer |
|
|
Høres ut som et tenningsproblem ja. Bilen går nok ikke på alle cyl! Ta opp og sjekk plugger oh tennkabler. Antagelig ligger feilen i fordeler/plugger/tennkabel "Jeg HATER folk som ikke kan innrømme sine feil! Det skulle jeg ha gjort om jeg hadde noen.." |
|
|
Det är nästan granterat tändningen..... Som sagt, det är dåligt med märkning på mellanaxeln. Vi bytte en kamrem på en 320 i somras (den gammla hade hoppat) Bilen gick SKIT illa så fort mellanaxeln låg ett kugg fel..... Vi provad fram och tillbaka ett bra tag. Trode ett tag att ventilerna var krkta eller någe, för den gick så illa. Men när vi hittade rätt läge gick den som vanligt igen! Så kolla upp det. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 (Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.