|
|
|
|---|---|
Leibel |
Bytte ut mina bräsnlerör till k-jet till vanlig bensinslang med typ 5mm inner diameter då ja flyttade mitt bräsnlehuvud och nu svarar inte bilen på gas alls bara dör. funderar på ifall de skulle kunna vara att den inte orkar bygga upp så pass mycket tryck i dom större slangarna. |
| Det ska vara 8mm rör om inte jag missminner mig. | |
Leibel |
inte matar slangen utan den till spridarna |
|
Okej, du menar dom genomskillninga?. Varför har du flyttat det mekaniske bränslehuset?, du har väll inte flyttat det längre bort/ifrån än som det sitter original?. Om du har gjort det så kan jag kanske förstå att den dör, för det bildas ju inget speciellt tryck den biten. Så när du gasar så blir det ju längre sträcka för bränsletillförsen o sånt som gör att den kan sega upp på höga varv o sedan lägga av direkt på tomgång sen,,,tror jag. |
|
Leibel |
nej sitter orginal placering nu. bytte när ja satte i turbo och den funkade att köra då men har nu ångrat mig och ska sälja bilen. K-jet funkar så att det sprutar hela tiden och abra ökat trycket när det behövs mer soppa och muin tanke va så att den inte hinner få upp tryck när det är mycket större diameter. |
| Jag trodde K-jetronic fungerade så att pumpen arbetar under konstant tryck hela tiden sen reglerar du med hjälp av gasen mm hur mycket som ska in till spridarna, allt överskottsbränsle åker tillbaka i retrledningen...trodde jag. | |
Leibel |
har konstant tryck fram och överskotter går till returen och beroende på skivans läge så ökar den trycket fram mot spridarna. |
|
okej. Men angående bilen, lägger den av direkt efter att du startat den?, eller bara om du varvar den?. Du kan ju alltid kolla, lyfta ur spridarna o se om det kommer en fin stråle från dom. |
|
bmwracing |
Egentligen är det inte trycket som ökar när skivan lyfter, utan flödet. Ungefär som en vanlig vattenkran. Spridarna behöver ca 3bar för att öppna, och systemtrycket ska ligga runt 4,7bar. Vanlig bränsleslang tål minst 10bar. Kan du ha fått gummirester från slangarna in i spridarna? Annars kan det var ett läckage i gummibälgen eller nån annan vakumslang. |
Leibel |
Okej tar hela problemet från början. Får inte bilen att gå rent på tomgång eller i varv alls. tändmissar och gör det grovt ochså. tomgången pendlar mellan typ 1000 och 600 varv och när den dippar ned så missar den grovt. Höjer man varvet till typ 2-3000 så missar den nåt förbannat. typ hälften av varje gnista verkar inte få det att tända. När man gasar snabbt så tvär dör den direkt men en kan gasa upp den långsammt. Är ganska svårstartad ochså. kollade t-stiften nyss och dom va mega sotiga. gjorde rent dom med borste och sandpapper men det hjälpte inte, har kollar efter vaccum läckage men inget, har kollar med startgas men inget, höjer inte ense varvet när man sprutar rätt in til mängdskivan. har testat att vrida fördelaren ltie men inget, kollar anligningsytor til fördelaren men inget.... förslag någon? |
Leibel |
även testat byta till ett par gammla stift jag VET att den funkat med men icke, går lika kasst fortfaranade..... mängdskivan lyfter när man gasar upp den sakta men den tänd missar som ett as! Börjar fundera på t-spolen då huven stått lite på glänt och det har regnat in. fördelare och sånt är nytt och ser bra ut annrs, inga repor eller så och kontaktytorna är fina. |
Leibel |
*glömde* t-stiften luktar bensin som fan så ja tror den fettar på sig. ha tatt bort kallstartventiens kontaktstycke men hjälper inte. |
|
Skulle nog se över tändningsystemet noga, tändspole, kablar, rotor, fördelarlock mm mm..... Kan ju också vara att den får för mycket bränsle o sedan tänder dåligt så t-stiften suras ner. Men det ska ju inte strömma mer bränsle för att du bytt rör. Gick bilen klockrent innan du bytte rören eller? Svårt att säga, första tankarna som kom upp bara. |
|
Leibel |
problemet löst bytte dom stora slngarna mot sådan mindre plast slang som sitter till kallstartventilen och nu går den fint igen =) |
| Det var skönt att höra. | |
|
Japp, dom slangarna ska vara ganska stumma så tryckpulsen kommer fram till spridaren. Grova mjuka slangar jämnar ut trycket och allt blir fel.. Har sett en länk där det förklarades hur k-jet fungerar på ett mycket bra sätt, men var? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.