AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
959

diselvärmare E39

någon som känner till om diselvärm. är standardmonterad på 530D. (Tysksålda,Svensksålda)

or
725
oreo
323i -85
Om jag inte missminner mig sa ar tillsatsvarmaren pa E39 dieseldriven och det skall ga att uppdatera denna till att varma bade kupe och motor. Detta skall ga genom en omprogrammering hos BMW eller ditmontering av en ombyggnadssats av tillsatsvarmaren till en parkeringsvarmare typ:

Länk

Tror dock att tillsatsvarmaren inte har samma effekt som en normal parkeringsvarmare. Har hort 3kW istf 5 kW, nagon kan sakert ratta mig ifall detta inte stammer. Hoppas detta hjalper dig nagot.

//Örjan C
co
48
collbym
530 DA Touring -01
Jag har en -01 med dieselvärmare i ,den är på 4kw och värmer både kupen och motorn.
I min har jag 16:9 skärmen och i menyn finns en post som heter "Aux Vent/heating" där man kan ställa 2 st tider för start. Man måste dess värre åka till BMW så att dom aktiverar startsymbolen till värmaren via DIS systemet. Jag har haft min i 2 vintrar nu och det funkar klockrent
or
725
oreo
323i -85
collbym:

Forstar jag ratt att du har BMW's original tillsatsvarmare och att den ar pa 4kW? Tycker du att effekten i den racker nar det blir riktigt kallt (sag -10-15 grader)? Hur lange behover du kora den for att fa full temperatur da?

//Örjan C
or
725
oreo
323i -85
collbym:

Forstar jag ratt att du har BMW's original tillsatsvarmare och att den ar pa 4kW? Tycker du att effekten i den racker nar det blir riktigt kallt (sag -10-15 grader)? Hur lange behover du kora den for att fa full temperatur da?

//Örjan C
co
48
collbym
530 DA Touring -01
Värmaren går max 30 minuter, det går inte att ställa så att den går längre. När det är så kallt som 10-15 minusgrader ställer sig tempmätaren ungefär halvägs upp på den blå delen.
Det är väl gränsfall om den är tillräcklig borde varit på ca 5-6 kw,
men den är tillräcklig för att isa av framrutan och främre sidorutorna när man kommer ut på morgonen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.