|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har tänkt mig att köpa én E36 325 Cab och jag undrar då om det är något speciellt jag bör se upp med. Undrar också om service kostnader och intervaller mm. all info mottages. Mvh ajje ;) ALDRIG EN VOLVO ;) | |
|
Tips 1 fixa en hardtop... det är verkligen värt varenda krona. Då slipper du också få suffleten sönder skuren... --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. Länk |
|
|
Är det normalt att framvagnsdetaljer typ spindeleder behöver bytas innan de har gått under 10 000 mil eller är det inom de normala gränserna på E36a ;) ALDRIG EN VOLVO ;) |
|
|
Hur kan man få reda på om en bil har skruvad mätare? Är en Auktiroseradverkstad lr ett M-test att rekomendera? ;) ALDRIG EN VOLVO ;) |
|
|
Tänk på att kolla dörrarna så att inte vattnet rinner rakt in i dom när du tvättar bilen, kolla suffletten så att den är nåtsånär tät nät du kör med en högtrycksspruta på den, det slinker alltid igenom ett(par) droppar om du sprutar tillräckligt i skarvarna( vid rutorna ex.).. men det är ingen fara bara det inte regnar in... annars så ska du kolla efter samma saker som om det inte vore en cabbe :) det där med dörrarna menade jag att kolla listen mellan rutan och dörren så den är ok... så vattnet inte rinner rakt ner i dörren... lyft upp "baksätet" framifrån och ta bort de och kolla så att det inte läckt ner vatten där... det kan läcka ner vatten där om tätningslisten är kass till cabluckan.... det är generellt vad du kan kolla caben på... annars e det ju som en vanlig bil och dess defekter....! |
|
|
Angående service på bilen så är det upp till dig själv, om du gör det själv eller lämnar in den på verkstad. Enklare saker som oljebyte,filter,tändstift kan du göra själv för det är inte så svårt. tänk bara på att spara alla kvitton på dina inköp till bilen så du kan visa vad du har lag på bilen sen"när"du ska sälja den. Själv gör jag bytar jag olja,filter,tändstift på min. men avancerade saker låter jag verkstan göra, då jag inte har tålamod till att skruva själv :)"det går ju nästan aldrig som man har tänkt sig" Angående spindelleder så är det från bil till bil. det kan bero på hur den har körts. Jag fick anmärknig på förra besikntingen om att en led "börja" bli kass. detta var runt 10.000mil. Nu kan jag inte komma på så mycket mer, gör ja det så återkommer jag! Lycka till med ditt bilköp E36 cab är en underbar glidarbil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.